قرارداد کرسنت از ابتدا باید ابطال می شد

پژمانفر با بیان اینکه قرارداد کرسنت از ابتدا باید ابطال می شد، گفت: در گزارش تلفیق بودجه سال ۸۳ به صراحت یاد شده بود که قرارداد فاقد هر گونه توجیه اقتصادی و مغایر با مسائل عمومی کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نصرالله پژمانفر، نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شب گذشته (سه شنبه 25 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه قرارداد کرسنت از ابتدا باید ابطال می شد، گفت: در گزارش تلفیق بودجه سال 83 به صراحت یاد شده بود که قرارداد فاقد هر گونه توجیه اقتصادی و مغایر با مسائل عمومی کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 در آن زمان بطور جداگانه بررسی هایی در خصوص قرارداد کرسنت انجام می دهد و مطرح می کنند قرارداد کرسنت به هیچ عنوان به نفع جمهوری اسلامی نیست و باید سریع ابطال شود، گفت: دستگاههای امنیتی و حتی حوزه بین المللی وزارت نفت در نامه ای که بهمن ماه 79 و در آغاز مذاکرات اولیه پيش قرارداد نسبت به این موضوع اظهار نظر می کنند ولی با فشاری که از سوی وزیر و سایر کسانی که در این موضوع نقش داشتند منجر به عقب نشینی کارشناسان حوزه بین الملل وزارتخانه مطبوع شد.

 

پژمانفر در خصوص محرمانگی مفاد قرارداد کرسنت گفت: زنگنه وزیر نفت وقت، با شیوه خاص خود با محرمانه کردن اطلاعات اجازه ورود دستگاههای امنیتی و حتی مجلس را به مسائل و قراردادها نمی داد.

کد خبر 1117087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha