تسهیلات کم‌بهره، نیاز فوری صنعت چاپ/ چاپخانه ها نیازمند به‌روز رسانی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین تقدیر از پیشکسوتان، فعالان و نوآوران صنعت چاپ، اظهارکرد: چاپخانه‌های خراسان شمالی به صورت ضروری و فوری به تسهیلات کم بهره نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از‌بجنورد؛ «حسین فرخنده» شامگاه سه شنبه (۲۵ آبان ماه) در آیین تقدیر از پیشکسوتان، فعالان و نوآوران صنعت چاپ خراسان شمالی عنوان کرد: طی جلسات و پیگیری‌های انجام شده، بانک‌ها موافقت کردند که تسهیلاتی در اختیار فعالان صنعت چاپ قرار دهند ولی به دلیل سود بالای تسهیلات هیچ‌یک از صنعتگران تمایلی به استفاده نداشتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه صنعت چاپ استان امروز بیشتر از اینکه در عرصه فرهنگ فعال باشد در حوزه اقتصاد نقش آفرینی می‌کند، بیان کرد: سازمان صنعت و معدن و نهادهای اقتصادی باید حامی صنعت چاپ که هم‌اکنون حکم پیشران را دارد، باشند.

 

به گفته وی امروز اگر می‌خواهیم تولیدات بومی و استانی در بازارهای جهانی آن‌گونه که باید معرفی شود، باید به صنعت چاپ استان توجه ویژه شود.

 

فرخنده تعداد واحدهای چاپ استان را ۶۱ واحد اعلام کرد و گفت: این واحدها ظرفیت خوبی برای توسعه استان فراهم کرده‌اند در صورتی که تجهیزات به روز شود و اطلاعات و  دانش فعالان این عرصه هم‌گام با سایر نقاط کشور و جهان باشد.

 

در عین حال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به گذشته و‌ عملکرد پیشین صنعت چاپ در انتشار کتاب‌ها و مجلات هم اشاره کرد و ‌گفت: فضای مجازی و کتاب‌های الکترونیکی چالش اساسی برای صنعت چاپ به حساب می‌آید ولی نباید از این نکته غافل شد که سرانه مطالعه در کشور به ۴۶.۶ درصد رسیده و ‌سرانه مطالعه مردم ما بین ۱۲ تا ۱۸ دقیقه است، به همین دلیل صنعت چاپ در حوزه فرهنگ رو به ضعف رفته است.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۲۵ پشکسوت، فعال، کارآفرین و کارگر صنعت چاپ استان تقدیر شد.

 

 

کد خبر 1117099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha