۴۰۰ چاپخانه تعطیل شد اما خم به ابروی مسئولی نیامد

رئیس انجمن صنعت چاپ خراسان شمالی با بیان اینکه متأسفانه صنعت چاپ حال خوبی ندارد، گفت: ۴۰۰ چاپخانه تعطیل شد و کارگران زیادی از کار بیکار شدند ولی هیچ مسئولی خم به ابرو نیاورد و انگار آب از آب تکان نخورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حیدرقلی ابراهیمی» شامگاه سه شنبه (25 آبان ماه) در بیست و ‌یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت صنعت چاپ استان حال خوبی ندارد اگر چه این صنعت برای اقتصاد کشور در سطح ملی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

رئیس انجمن صنعت چاپ خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تحریم در مرحله اول و‌ بعد از آن کرونا شرایط اسفباری را برای صنعت چاپ رقم زده است، خاطرنشان کرد: با وجود همه اخبار رنگارنگ و‌ به ظاهر خوب و ‌خوش، هیچ کمکی به فعالان این عرصه نشد و شرایط هر روز بدتر از قبل می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها بزرگ‌ترین موانع و‌سخت‌ترین شرایط را پیش روی صنعت‌گران قرار می‌دهند، اضافه کرد: تعدیل کارگران مشکل بزرگ و اساسی دیگر صنعت چاپ است که صنعت‌گران به دلیل شرایط اقتصادی پیش آمده چاره‌ای جز این ندارند.

 

رئیس انجمن صنعت چاپ خراسان شمالی جریمه‌های سنگین سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار را از دیگر موانع پیش روی صنتعگران عرصه چاپ دانست و افزود: اگر کاسب یا مدیری فقط برای یک روز نسبت به ارسال لیست کارکنان تأخیر داشته باشد با جریمه‌های چند برابری این سازمان مواجه می‌شود.

 

وی در ادامه درخواست کرد که مردم، نهادها و سازمان‌ها در درجه اول برای سفارش‌های چاپی‌شان چاپ‌خانه‌های استان را مدنظر قرار دهند و با اینکار حامی و پشتیبان صنعت چاپ استان باشند. 

 

این جشنواره برای ششمین سال در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود که در این آیین از فعالان و پیشکسوتان این عرصه تقدیر شد.

 

کد خبر 1117105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha