افزایش ۲۱۵۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصدی به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 26 آبان) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4217 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 412 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصدی به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۴ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۸۶۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸۰۵  واحدی، عدد ۳۸۶ هزار و ۷۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۶۷  واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۳۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۶۹۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا، شبندر، خبهمن، پاکشو، فارس، نوری و فولاد به ترتیب با 567، 301، 299، 287، 286، 249 و 219 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، خبهمن - گروه‌بهمن‌، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كدما - معدني‌ دماوند و بركت - گروه دارويي بركت در صدر لیست نمادهای پربینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شفن، شستا، شپدیس، خبهمن، نوری و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس و ومعادن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفن(پتروشیمی فناوران) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای انرژی۳، شکربن، آپ و غنوش بود. همچنین نماد معاملاتی شفا(سرمایه گذاری شفادارو ) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سصفها، غشصفا، فنورد و وساخت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۱ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 25 آبان) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۷۱۶ واحدی معادل ۰.۵۴ درصدی به یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۸۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۴ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۱۳ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۲۹ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۹۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۵ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۹۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۷۰۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۵۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۲۵۹ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شپدیس، شستا، فولاد، پاکشو و فملی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پاکشو، شبندر و شفن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پردیس(سرمایه گذاری پردیس) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفار، آپ، غنوش و بموتو بود. همچنین نماد معاملاتی پترول(گروه پتروشیمی س. ایرانیان) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شفا، حپترو ، دجابر و خلنت قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۶۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1117109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha