سفر مسلمان ترکیه‌ای به دور دنیا برای مبارزه با اسلام هراسی

یک مسلمان ترکیه‌ای مقیم آلمان به منظور مبارزه با اسلام هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان بادوچرخه به کشورهای جهان سفر می کد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «ریکای کاراجا پاک» مسلمان ترکیه تبار مقیم آلمان برای مبارزه با اسلام هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان با دوچرخه در سراسر جهان مسافرت می کند تا به کسانی که مسلمانان را نمی شناسند و به دلیل تبلیغات از آنها دور شدند، دین اسلام و مسلمانان را بشناساند.

ریکای کاراجا در سفر خود به دور دنیا می خواهد انسانیت و شخصیت واقعی مسلمانان را به کسانی که آنها را نمی شناسد، نشان دهد.

 

کاراجا می گوید: مسلمانان با نژادپرستی روبه رو هستند و در پیدا کردن کار یا اجاره کردن آپارتمان در برخی از مکان ها با مشکل مواجه هستند. مساجد نیز هرساله مورد بیش از 400 حمله قرار می گیرند و راه حل این است که خودمان را نشان دهیم.

 

رسانه های ترکیه فیلم ویدیویی را از کاراجا پخش کردند که درحال دوچرخه سواری در سراسر دنیا برای مبارزه با اسلام هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان است.

این مسلمانان ترکیه ای تبار سفر خود را از آلمان از آگوست 2020 میلادی آغاز کرد و سپس پس از شش هفته به ترکیه رسید . پس از بازدید شهرهای متعدد ترکیه در پایان اکتبر به استانبول رسید.

 

کاراجا می گوید: وضعیت کنونی درها را به روی نژادپرستی باز می کند. من سوار بر دوچرخه خود شدم و از اروپا به ترکیه برای افزایش آگاهی دیگران حرکت کردم. به کشورهای اروپایی سفر کردم و به مردم اطلاع دادم که همه تبلیغات ضد مسلمانان دروغ است.

 

این مسلمان ترکیه ای می گوید:  اروپایی ها می دانندکه مسلمانان با آنها مخالف نیستند و روابط برادرانه ای با آنها دارند. اما کسانی که مسلمانان را نمی شناسند با این تبلیغات رسانه ای از آنها دور شدند.

 

او درباره سفر آینده خود می گوید: برای سفر نزدیک به 14 هزار کیلومتری با دوچرخه برنامه ریزی کردم و هرجا برویم پلاکاردی علیه نژادپرستی نصب می کنیم. افراد زیادی در این سفر من را همراهی می کنند.

کد خبر 1117163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha