گرامیداشت هفته بسیج با اجرای ۴۲ عنوان برنامه شاخص

هزاری از برگزاری هزار و ۵۸۹ مورد برنامه در قالب ۴۲ عنوان محوری همزمان با هفته بسیج در نقاط مختلف خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «رضا هزاری» امروز (۲۶ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کارنامه درخشان ۴۲ ساله شجره طیبه بسیج نشان می دهد که هر زمان انقلاب نیاز داشته بسیجیان حضور پیدا کردند و طعم شیرین خدمات بسیج را به ذائقه مردم چشانده اند‌، اظهار کرد: هفته بسیج با شعار «بسیج پاره تن مردم است» از ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه برگزار می‌شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از اجرای هزار و ۵۸۹ برنامه در قالب ۴۲ عنوان محوری توسط پایگاه ها و ناحیه ها و اقشار بسیج در این هفته خبر داد و گفت: هر روز از هفته بسیج به یک عنوان شامل بسیج و اقتصاد مقاومتی، بسیج، علم و پژوهش، بسیج عدالت و مبارزه با فساد، بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمنان، بسیج استقلال و آزادگی، بسیج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و بسیج معنویت و اخلاق نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در نخستین روز هفته بسیج، رزمایش جهادگران بسیجی با حضور ۳۰۰ گروه جهادی در قالب سه هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان برگزار خواهد شد، افزود: در همین راستا کمک های مومنانه نیز با عنوان خدمات مومنانه در حوزه های مختلف ارائه خواهد شد.

 

هزاری ادامه داد: دیدار بسیجیان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تجلیل از بسیجیان و مدیران موفق بسیجی، تقویت طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا و اجرای واکسیناسیون و تقدیر از فعالان این حوزه، آغاز پویش نذر خون بسیجیان، میقات صالحین، برپایی میز خدمت، نواختن زنگ بسیج و اجرای برنامه در سامانه شاد، دیدار با خانواده معظم شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، همایش دیدار سران اهل سنت و ائمه جمعه، رونمایی از تولیدات فرهنگی و هنری، نشست های گفتمانی و روشنگری، انتشار و پخش فیلم های ارزشی، گشت محله محور و طرح همگام با کشاورز از جمله برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در هفته بسیج امسال است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اعزام گروه های جهادی و تیم های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم شهری و روستایی برای ویزیت رایگان و خدمتگزاری به مردم، عنوان کرد: همچنین در این هفته اجرای چهار طرح «هر مهندس یک شهید»، «رونمایی طرح عمران روستا»، «نذر تخصص» و « نذر پژوهش و عارضه یابی» آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان با کمک های خیران و بسیج حقوقدانان انجام خواهد شد، افزود: برگزاری رزمایش ثامن، برگزاری نشست زن و تفکر بسیجی در نگاه امام راحل به صورت مجازی، برگزایر همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه، برپایی ایستگاه سلامت محور، برپایی نمایشگاه های عرضه محوصلات بومی و ایرانی در نواحی مقاومت بسیج، اجرای برنامه فرهنگی آبروی محله، برپایی غرفه خدمات مشاوره، برگزاری شیفت ایثارگری با رویکرد خدمات مومنانه و بازدید از پایگاه های منتخب بسیج با حضور مسئولان از دیگر برنامه های اجرایی در هفته بسیج است.

 

هزاری از افتتاح ۲۶ پروژه عمرانی بسیج سازندگی با اعتبار ۱۱۳ میلیارد و ۱۷ میلیون ریال در هفته بسیج خبر داد و گفت: رزمایش اقتدار بسیجیان روز چهارشنبه ۳ آذرماه با حضور ۱۰ هزار بسیجی در سراسر استان برگزار خوهد شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی  با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره استانی «پایگاه های اسوه بسیج» در حسینیه جماران بیرجند، تصریح کرد: در همین راستا ۱۳ پایگاه بسیج برتر شناسایی شده در سطح استان در قالب این نمایشگاه فعالیت های خود را به مدت سه روز در معرض نمایش عموم خواهند گذاشت.

 

وی در پایان بیان کرد: به مناسبت هفته بسیج همایش اختتامیه گروه های جهادی(شکوه هجرت) و تقدیر از ۷۵ جهادگر برتر استان نیز روز چهارشنبه ۳ آذرماه برگزار می شود.

 

کد خبر 1117223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha