برگزاری مراسم سوگواری ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در کرمانشاه

امامیان ، گفت: به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم سوگواری به همت خادمیاران رضوی و هیات ثار الله برگزار می شود.

جعفر امامیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مراسم سوگورای در روزهای سه شنبه ۲۵و چهارشنبه۲۶ آبان ماه راس ساعت ۲۰ در حسینیه حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود، آن حضرت در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت و پس از آنکه پدر بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) به شهادت رسید، از محضر برادر بزرگوارش حضرت رضا(ع) _امام هشتم شیعیان بهره برد.

 

وی خاطر نشان کرد:در سال ۲۰۱ هجری قمری وقتی مأمون عباسی حضرت امام رضا (ع) را به عنوان ولیعهد خود تعیین نمود و به خراسان برد، حضرت معصومه (س) برای دیدار برادر، عازم خراسان گردید، اما در راه بیمار شد و در دهم ماه ربیع الثانی، در سن بیست و هشت سالگی، در شهر قم درگذشت و به خاک سپرده شد.

 

امامیان بابیان اینکه  مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه(س) در همه ی شهرستانها با محوریت شبکه خادمیاران رضوی نیز برگزار می شود تصریح کرد: مراسم سوگواری با حضور سخنران کشوری حجت الاسلام بی آزار تهرانی و مرثیه سرائی ذاکرین کشوری و استانی اهل بیت علیهم السلام در محل بلوار طاقبستان جنب ورودی فرهنگیان فاز۲ حسینیه حضرت معصومه(س) برگزار  می شود.

کد خبر 1117246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha