سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌ها پرداخت شود

میرقربانی گفت: سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌های آستارا و لوندویل پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سعید میرقربانی» امروز(چهارشنبه، ۲۶ آبان) در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، اظهارکرد: راه پیشرفت و توسعه هر جامعه از مسیر کتاب و کتابخوانی می‌گذرد و باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشیم.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه مقدمه جهش تولید داخلی در گروی جهش اندیشه و ایده است، افزود: این امر با مطالعه محقق می‌شود و بنابراین در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه گام‌های اساسی برداشته شود.

 

وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم که سرانه مطالعه در شهرستان آستارا بالا برود، تصریح‌کرد: تحقق این امر نیازمند همکاری همه جانبه به ویژه مشارکت دستگاه‌های ذیربط است.

 

میرقربانی بر فرهنگ‌سازی در حوزه مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: کشورهایی که اکنون صاحب تکنولوژی‌ها هستند مدیون مطالعه و انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می‌باشند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا اضافه‌کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خوشبختانه به همت جوانان شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم و این مسیر باید با تلاش و پشتکار جوانان تداوم یابد.

 

میرقربانی در پایان بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌های آستارا و لوندویل تاکید کرد.

 

* تاکید بر احداث کتابخانه در شهرک و روستای عباس‌آباد

«رامش انورزاده» نیز در این جلسه بر احداث کتابخانه در شهرک و روستای عباس‌آباد با توجه به جمعیت آنها تاکید کرد.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا با بیان‌اینکه شهرداری آستارا سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت کرده است، افزود: شهرداری لوندویل از اسفند سال ۹۹ تاکنون سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت نکرده است.

 

انورزاده تصریح‌کرد: شهرداری بندر آستارا قرار است در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهر دیواره‌نگاری‌هایی اجرا کند.

 

* اجرای مسابقات فرهنگی در راستای ترویج کتابخوانی

«سید سجاد موسوی» نیز در این جلسه،اظهارکرد: در راستای ترویج کتابخوانی و مطالعه مسابقات انشاء‌نویسی، مسابقات فرهنگی، نقاشی و کاردستی در مدارس و شبکه شاد در حال برگزاری است.

 

مدیر آموزش و پرروش بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: همچنین کلیپ‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی تهیه شده که در شبکه شاد و فضای مجازی برای استفاده دانش‌آموزان پخش می‌شود.

کد خبر 1117279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha