تقویت و توسعه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است

حجت الاسلام یوسف خانی با اشاره به اهمیت تقویت تعامل و هماهنگی بین ارکان مساجد، گفت: تقویت و توسعه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلیمن «محمد یوسف خانی» در دیدار با مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار داشت: مساجد نقش محوری در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی دارند.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مساجد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد مساجد می فرمایند، مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه های فعالیت های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریزی فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود.

 

امام جمعه نورآباد با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی بین ارکان مسجد، افزود: تقویت تعامل و هماهنگی بین ائمه جمایت، هیئت امنا، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد از ارکان هایی است که موجب تقویت مسجد می شود، ادامه داد: تقویت هماهنگی بین ارکان مسجد بستر گسترش فعالیت های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و احیای کارکردهای مسجد محور است.

 

حجت الاسلام یوسف خانی با تاکید بر ضرورت جذب جوانان به مساجد، خاطرنشان کرد: باید در قالب برنامه های فرهنگی و هنری مناسب بستر جذب جوانان و نوجوانان به مساجد فراهم و در راستای تربیت صحیح، بصیرت افزایی و توانمند سازی  جوانان و نوجوانان اقدام شود.

 

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد اشاره کرد و افزود: تقویت و توسعه کمی و کیفی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروری است.

 

حجت الاسلام یوسف خانی با تاکید برضرورت تقویت برنامه های کانون های مساجد، ادامه داد:  کانون های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می آید برنامه های خود را طراحی و اجرا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقق مسجد طراز اسلامی با محور قرار دادن کانون‌های فرهنگی هنری میسر می‌شود.

 

امام جمعه نورآباد اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان مطمئن برای فعالیت در شهرها و روستاها هستند، چراکه شروع هر کاری باید از مبداء مساجد صورت بگیرد.

کد خبر 1117309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha