استفاده از ظرفیت مساجد محلات در طرح محله اسلامی بسیج مستضعفین

سردار سلیمانی با اشاره به ظرفیت مساجد در حل مشکلات جامعه از اجرای طرح محله اسلامی به همت بسیج مستضعفین خبر داد.

سردار غلامرضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اولویت های بسیج در سال 1400 گفت: اولویت اساسی ما در سال 1400 کمک به مقابله با ویروس کرونا بود که تمام ظرفیت های خود را در خدمت وزارت بهداشت قرار دادیم زیرا به فرموده رهبر انقلاب اولویت اصلی مقابله با این ویروس بود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: کمک به تقویت اقتصاد کشور و نقش آفرینی به مردم پایه در تقویت بنیان های فرهنگی از دیگر اولویت هایی بود که رهبر انقلاب همواره بر دستگاه های مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید داشتند و در سخنرانی ها و نشست های خود به دستگاه های مسئول ابلاغ کردند.

 

وی گفت: بسیج نیز پیرو سخنان رهبر انقلاب از تمام این اولویت ها پیروی کرده است.

 

وی در مورد استفاده از ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در طرح ها و برنامه های بسیج گفت: طرح تشکیل قرارگاه های محله اسلامی در مساجد یکی از طرح های جدید بسیج مستضعفین است که در این طرح تلاش می شود مردم با حضور در مساجد تمام ظرفیت ها و کارکردهای مسجد فعال شود و مشکلات محلات با حضور مردم محلات با محوریت مسجد حل و فصل شود.

 

سردار سلیمانی تصریح کرد: مسجد یک ظرفیت عبادی دارد اما کارکرد فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و سلامت و حتی سیاسی و حقوقی از دیگر کارکردهای مساجد است که می تواند در پی شکوفایی سایر ظرفیت های مساجد از این کارکردها بهره برد.

 

وی گفت: مساجد می توانند تمام ظرفیت های خود را برای حل مسایل و مشکلات مختلف مردم به کار ببرند. طرح محله اسلامی با سایر دستگاه ها و نهادهایی که در موضوع مسجد مسئولیت دارند و یا فعالیتی در آن انجام می دهند با هم افزایی آنها پیگیری می شود.

کد خبر 1117353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha