هزینه در حوزه «کتاب» سرمایه گذاری است

ناصری گفت: هزینه در حوزه کتاب، نوعی سرمایه گذاری است و امیدوارم خانواده ها در کنار تامین مایحتاج روزمره، کتاب را نیز در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی ناصری» امروز (۲۶ آبان) در مراسم بزرگداشت هفته کتاب، با اشاره به این که ایران دارای پر سابقه ترین دوران تمدنی است، اظهار کرد: حتی اگر تمدن دیگری نیز قبل از تمدن ایران وجود داشته باشد، هیچ مستندی از آن ها باقی نمانده و این نشان دهنده ارزش آثار مکتوب است.

 

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه متاسفانه در برهه ای از تاریخ و گذرگاهی حساس، متوجه پیچ تاریخی ایجاد شده نشدیم، ادامه داد: داشته هایمان را به فرهنگ غرب دادیم که موجب پیشرفت آن ها شد، اما آنچه که از ما بردند را با تغییر و‌ به نام خودشان، به ما تحمیل کردند.

 

وی به غفلت فعلی مردم از آثار ارزشمند مکتوب اشاره کرد و افزود: معتقدم کتاب تنها چیزی است که اگر رایگان بدهند، به آن توجه نمی کنیم. همواره بهانه برای کتاب نخریدن زیاد است، اما باید جای کتاب را در خانواده ها باز کنیم، خصوصا در بین نونهالان که ‌بهترین سن را برای آشنایی و انس گرفتن با کتاب دارند.

 

ناصری با تاکید بر اینکه هزینه برای کتاب، نوعی سرمایه گذاری است و نیاز به عزم عمومی و ملی دارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم این مراسم ها و جشنواره ها موجب شود که خانواده ها در کنار تامین مایحتاج روزمره، کتاب را نیز در نظر بگیرند.

 

فرماندار شهرستان بیرجند همچنین از عملکرد دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: امروزه اگر رساله یا کتابی نوشته می شود، صرفا برای رفع تکلیف است و شاهد بازتولید علم همانند گذشته نیستیم و از این درس خواندن هیچی ماحصل به دست نمی آید.

 

ناصری بیان کرد: شرایط اقتصادی قطعا در این بی میلی ها بی تاثیر نیست، اما زمانی که در شرایط سخت تری همانند جنگ تحمیلی نیز قرار داشتیم، مردم از نان شب خود برای تامین نیازهای رزمندگان می زدند. فرق آن زمان با الان معرفتی بود که در بین مردم وجود داشت.

 

وی به یکی از عیوب برگزاری نمایشگاه های کتاب اشاره کرد و افزود: به علت تخفیف های نمایشگاه ها، دیگر کسی از کتابفروشی ها خرید نمی کند. از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم اگر اعتباراتی در این حوزه دارند، به ناشران استان بدهند تا هزینه تولید کتاب برای مردم کاهش یابد.

کد خبر 1117362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha