کتابداران پرچمدار ترویج کتابخوانی هستند

میرعبداللهی گفت: کتابداران پرچمدار ترویج کتابخوانی و مواجهه با اعضا و کتاب خوانان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «سیدباقر میرعبداللهی» امروز(۲۶ آبان) در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مازندران که به عنوان میهمان مراسم در طریق فضای مجازی حضور یافت ضمن تبریک هفته کتاب، اظهار کرد: کتابداران پرچمدار ترویج کتابخوانی و مواجهه با اعضا و کتاب خوانان هستند.

 

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاران ستاد مرکز، کتابداران و کتابخوانان سراسر کشور، تلاش مجدانه در فضای مجازی دارند تا ترویج کتابخوانی به نحو احسن انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه هفته کتاب یک مناسبت تقویمی نیست، تصریح کرد: کتابدار مهم است چون مردم مهم هستند، کتابداران واقعی‌ترین مواجه با عضو  کاربر را دارند و نتیجه همه تلاش ناشران در تدوین و ارسال کتاب، به دست کتابدار می افتد.



 

میرعبداللهی افزود: بیشترین افرادی که کتاب را از کتابخانه ها به امانت می برند گروه سنی کودکان و نوجوانان هستند و نیاز است کتاب های خوبی ارائه کنیم.

 

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه اهتمام ویژه ای برای خرید کتاب در کتابخانه های عمومی استان مازندران دیده می‌شود، ادامه داد: روز کتابدار و هفته کتاب و کتابخوانی رسالت و وظیفه خطیری را گوشزد می‌کند که وظیفه ما را در همه عرصه‌ها دشوارتر می‌کند.

 

وی گفت: با وجود کرونا فعالیت کتابخانه های عمومی به هیچ عنوان کمرنگ نشده است و کتابداران در صف اول استقبال از برنامه‌های جمعی غیرحضوری هستند.

کد خبر 1117363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha