هیئت های مذهبی و کانون های هنری بازوی ارزشمندی برای هنرمندان هستند

حسین زاده گفت: اگر اهالی فرهنگی ما چون هیئت های مذهبی، کانون های هنری و فرهنگی که در جامعه ما در کف میدان هستند به رسمیت شناخته شوند، برای هنرمندان حرفه ای ما بازوی بسیار ارزشمندی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « محمد حسین زاده » امروز چهارشنبه(۲۶آبان) در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی که در ساختمان مجتمع فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام برگزار شد؛ با بیان اینکه سکان دار اداره ارشاد بودن نیاز به حمایت دارد؛ افزود: بدون کمک و پشتیبانی همکاران در اداره کل و اهالی فرهنگ و ادب، هنر، رسانه، مسجد و اهالی قرآن امکان حل مشکلات وجود نخواهد داشت و فقط یک فرد به مجموعه افزوده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه تعامل اهالی فرهنگ و هنر با ارشاد موجب تحول خواهد شد؛ اظهار کرد: من متعد به هنر پاک و سالم انقلاب ایرانی اسلامی و خانواده  محور هستم و اگر غیر از این بود دوستان تذکر بدهند امر به معروف و نهی از منکر کنند و مطالبه کنند. به ظاهر کمی جوان هستیم پس کمی خطا را از ما بپذیرید ولی اگر به تذکر و دلسوزها گوش ندادیم تذکرهای محکمتر بدهید ، اهل گفتگو و نشست و برخواست با فضای فرهنگی، هنری و رسانه ای هستم.

 

وی افزود: بسیاری از اهالی فرهنگی در جامعه ما در کف میدان در مساجد، هیئت های مذهبی، کانون های هنری خصوصا در شهرستان های محروم فعالیت می کنند اینها اگر به رسمیت شناخته شوند و تقویت شوند و اگر دیده بشوند برای هنرمندان حرفه ای ما بازوی بسیار ارزشمندی می شوند. 

 

حسین زاده با بیان اینکه در ایام کرونا رهبر معظم انقلاب فرمودند: برای ثبت این مجاهدت ها  آوینی ها لازم است تا این را به نمایش بکشد؛ گفت: دیار ما دیار فردوسی است، فردوسی هنر او رستم پروری بود، ما رستم های زیادی در دیار خود از جمله کاوه، برنسی و توسلی داریم . 

 

وی افزود: ما در این مسیر اسوه های زیادی داریم از جمله شهید آوینی تا بزرگمردانی که در شهر و دیار استان ما هستند از جمله شهید منصور و شهید سهیلی و بسیاری از هنرمندانی که هم در عرصه هنر به دفاع از دین و آیین و کشور خود پرداختند و هر در عرصه جنگ سخت آن زمان که لازم بود به میدان بروند .

 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: قهرمانان ما برای اینکه به عنوان  الگو شناخته شوند، ابزار هنر کارآترین این ابزارها برای شناساندن این قهرمانان است در واقع هنر تعالی بخش سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ و رسانه سرعت دهنده و جهت دهنده می توانند باشند. 

 

حسین زاده تصریح کرد: در بسیاری از شهرستان های ما کتاب فروشی نیست یا باید کتابفروشی ایجاد شود و یا از همین ابزارهای مردمی استفاده شود و این را به بقیه هنرها باید اشاعه داد لذا اگر می خواهد تحولی رخ دهد با کمک جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی رخ خواهد داد. 

 

کد خبر 1117375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha