برگزاری ۱۲۰۰ برنامه در هفته بسیج در خوزستان/ رفع مشکلات مردم از دغدغه‌های است

سردار باقری از برگزاری یک هزار و ۲۰۰ برنامه در هفته بسیج در سراسر استان خوزستان خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های بسیج رفع مشکلات مردم است و این نهاد همچنان توانمند و کارآمد در جهت رفع مشکلات مردم و نظام کمک می‌کند و همواره پای کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار نعمت‌الله باقری» امروز (چهارشنبه ۲۶ آبان) در نشست خبری هفته بسیج، ضمن گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد اظهار کرد: بسیج با نوآوری امام راحل در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد و بعد از انقلاب، مشکلات خاص خودمان را داشتیم و جا داشت مجموعه‌ای به وجود بیاید که خلأها را پر کند.

 

جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه ۴۲ سال از نظام اسلامی می‌گذرد و بسیج همچنان برای رفع نیازهای مردم و حفظ ارزش‌های نظام پای کار است افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از حرم، اقتصاد مقاومتی و مقابله با کرونا همواره پای کار بوده است.

 

وی اضافه کرد: هفته بسیج فرصتی برای ادامه حرکتی است که امام (ره) به وجود آورد و اکنون در کشورهای حوزه مقاومت، همچون حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، حوثی‌های یمن الگویی برای مقابله با استکبار تلقی می‌شود.

 

سردار باقری با اشاره به اینکه بسیج فقط در فعالیت‌های رزمی وارد نشده و به قشر، عرصه و زمان خاصی تعلق ندارد تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بسیج رفع مشکلات مردم است که نمونه آن را در سیل و زلزله مشاهده کردیم؛ بسیج همچنان توانمند و کارآمد با جوانان آماده در جهت رفع مشکلات مردم و نظام کمک می‌کند و همواره پای کار است.

 

وی بیان کرد: استان خوزستان از محرومیت بالایی برخوردار است و حوزه بسیج سازندگی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ویژه‌تر پای کار بوده و کنترل روان‌آب ها و کنترل آب‌های جاری و حفاظت از جنگل‌ها از جمله اقدامات بسیج سازندگی بوده است.

 

جانشین فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان ادامه داد: همچنین بسیج یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و بیش از چهار هزار و ۱۵۶ سری جهیزیه را با کمک خیران و نهادهای دولتی تهیه و توزیع کرده و همچنین در پی تنش آبی در دشت آزادگان، لالی و اندیکا، به همت بسیج ۲۰ روستا آبرسانی و ۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری شد.

 

وی با اشاره به زلزله اندیکا عنوان کرد: یک هفته بعد از زلزله در اندیکا نیروهای بسیج در آنجا مستقر شدند و کار ساخت بیش از ۶۰۰ واحد آغل و اسکان موقت انجام و در این شهرستان قرارگاه خدماتی ایجاد شد و از هفته گذشته قرارگاه سازندگی را آنجا قرار دادیم و اگرچه برای واگذاری اعتبارات به ما کمک نشد، اما ما برای پایان کارهای سازندگی با ۳۰ گروه جهادی آنجا می‌مانیم تا کار به پایان برسد.

 

سردار باقری با بیان اینکه خوزستان قطب کشاوزی است و در همین راستا ۳۲۰ هزار هکتار تحت برنامه‌های ترویجی قرار گرفته ابراز کرد: بسیج صنعت و معدن عارضه‌یابی شرکت‌ها را انجام داد و در همین راستا ۳۰۰ واحد صنعتی رفع موانع تولید شد؛ انجام ۱۳ پروژه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی برای ۲۸۰ نفر، توزیع ۸۰ فقره تسهيلات از دیگر اقدامات بسیج بوده است.

 

وی اذعان کرد: آزادسازی ۱۳۸ زندانی‌ جرائم غیرعمد توسط بسیج حقوقدانان و ساخت چندین مستند با نام‌های رخ‌نمایی آوار، جان تازه، دوباره می‌سازیم و در مسیر آبادی از اقدامات بسیج رسانه است.

 

جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان شعار هفته بسیج را «بسیج پاره تن مردم است» اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ برنامه در این هفته‌ برگزار می‌شود که نمایش اقتدار در شهرستان‌ها با تجمع بسیجیان و ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری، رونمایی از تولیدات فرهنگی، آئین عطرافشانی مزار شهدا، میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در حوزه جنگ نرم، مجموعه رصد را داریم که بررسی می‌کند دشمن در آینده در چه حوزه‌هایی کار می‌کند؛ به طور مثال در جریان شهید علی لندی دشمن می‌خواست از این ماجرا سوءاستفاده کند، اما بچه‌های ما در فضای مجازی خوب وارد شده و او را به عنوان قهرمان جمهوری اسلامی معرفی کردند.

 

سردار باقری در پایان با اشاره به طرح شهید سلیمانی یاد آور شد: ۱۲ هزار بسیجی در این طرح به دانشگاه علوم پزشکی کمک کردند و در کار واکسیناسیون بودند.

 

کد خبر 1117409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha