بی‌توجهی به خانواده شهدا پذیرفتنی نیست / ضرورت حمایت جامعه ایثارگران در حوزه فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه بی‌توجهی به خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌ الله «سید نصیر حسینی» امروز (۲۶ آبان) در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در این مدت اخیر فشار بسیار زیادی بر مسئولان و همچنین همه افراد دغدغه مند در استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جمعیت ۷۵۰ هزار نفری داشته که در دوران جنگ ۳۵۰ هزار نفر جمعیت داشت، اما بیشترین اعزام به جبهه از آن این استان بود.

 

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در دوران قبل از انقلاب درگیر با حکومت پهلوی بود که چندین بار مورد حمله هوایی و لشکرکشی دولت پهلوی قرار گرفت و جنگ های بسیار سختی اتفاق افتاد که امام با نامه خود از مقاومت مردم استان تمجید و حمایت کرد.

 

آیت الله حسینی گفت: وقتی امام قیام را آغاز کرد مردم استان برای دفاع از نهضت وارد شدند، همچنین بعد از پیروزی انقلاب در جبهه خود را نشان دادند، مردم استان ما در همه صحنه‌ها و عرصه ها از جمله در صحنه سیاسی و انتخابات جز استان‌های نخست و پیشرو در مشارکت هستند.

 

امام جمعه یاسوج افزود: مردم استان اسلام دوست و تمام شیعه بوده که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سادات دارد، یعنی آمار یک سوم جمعیت استان ما سادات است.

 

وی گفت: خدمات نظام به استان تحسین برانگیز بوده و امکانات بسیاری به کهگیلویه و بویراحمد آمده که مردم هم شکرگذار هستند.

 

آیت الله حسینی در ادامه با بیان اینکه خدمات نظام بالاست هر چند مشکلات زیادی در کشور از سوی دشمنان با تحریم‌ها و فشارها تحمیل شده، گفت: علی‌رغم همه فشارها پیشرفت های سیاسی چشم گیری داشته ایم و روز به روز با نفوذتر می‌شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه ایثارگری توقعاتی دارد و بخشی از آن مادی و بخشی اشتغال است، گفت: نباید از این مشکلات مغفول شویم، جمعیت ایثارگران چندان زیاد نیست که به آنها بی توجهی شود، ممکن است عده ای اندک در گوشه‌ای حرف هایی بزنند اما قاطبه مردم موافق حمایت از جامعه ایثارگری هستند.

 

وی با بیان اینکه همه چیز را نباید در مسائل مادی محدود کنیم، گفت: در حوزه فرهنگی هم باید جامعه ایثارگری را مورد حمایت قرار داد، بسترهای بسته‌های فرهنگی در اختیار آن ها قرار دهیم و باید در حوزه فرهنگی و سیاسی با آنها کار شود تا دشمن نتواند از یک فرزند، همسر و خانواده شهید جریان سازی کند.

کد خبر 1117419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha