سپاه پاسداران در اقامه نماز، تبیین و ترویج فرهنگ نماز پیشتاز است

حجت الاسلام طیبی فر گفت: سپاه پاسداران در اقامه نماز، تبیین و ترویج فرهنگ نماز پیشتاز است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «حسین طیبی‌فر» در همایش تخصصی نماز سپاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، فرمانده سپاه روح الله استان و جمعی از مسئولان در مسجد ولایت اراک برگزار شد، گفت: نماز کلید بهشت و یکی از مهمترین ارکان دین مبین اسلام  توجه به این واجب الهی امری ضروری است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نماز یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است، افزود: سپاه پاسداران در راستای اجرای دستور قرآن به مسئله نماز اهمیت ویژه ای قائل است.

 

وی ضمن تقدیر از برگزاری این همایش بیان کرد: سپاه پاسداران همواره در راستای اقامه نماز، تبیین و ترویج فرهنگ نماز در جامعه پیشتاز است و همواره به مسئله نماز از ابتدای شکل گیری و در شرایط مختلف اهمیت داده است.

 

تاکید بر ترویج فرهنگ نماز در بخش های مختلف جامعه

 

این مقام مسئول با بیان اینکه همایش تخصصی نماز با شعار «نماز؛ نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه» کاری بسیار ارزشمند و ماندگار است، بیان کرد: این همایش علاوه بر تاثیرات درونی در نهاد مقدس سپاه، تاثیرات بیرونی نیز خواهد داشت.

 

حجت الاسلام طیبی فر با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز در بخش های مختلف جامعه بیان کرد: همگان در این زمینه وظیفه دارند و باید در حد توان در راستای گسترش فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعت تلاش کنند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بیان کرد: ایجاد انگیزه برای اقامه نماز در جهت اجرای بهتر رسالت ها و ماموریت ها در همه بخش های سپاه و افزایش سطح معنویت در بین کارکنان از تاثیرات درونی همایش تخصصی نماز است.

 

وی با تاکید بر اینکه این همایش قطعا موجب جدیت کارکنان در امر اقامه و ترویج فرهنگ نماز خواهد شد، گفت: امید است با برگزاری اینگونه همایش ها و برنامه های کارشناسی شده بتوانیم گام موثری در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نماز در جامعه برداریم.

 

این مقام مسئول در ادامه به تاثیرات بیرونی این همایش سراسری نیز اشاره کرد و گفت: تشویق مجموعه های بیرونی اعم از ادارات، سازمان ها برای فعالیت در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه، از تاثیرات بیرونی این همایش تخصصی است که امید است با ابگو گیری از این کار فرهنگی بتوانند کارهای ماندگار و فاخری در راستای ترویج این واجب الهی در جامعه بردارند.

 

راه اندازی نهضت تولید محتوا در خصوص نماز از اهداف برگزاری این همایش

 

حجت الاسلام طیبی فر در ادامه با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مهم سپاه در برگزاری همایش تخصصی نماز، ارائه الگوهای موفق در تقویت و ترویج فرهنگ نماز بوده است، بیان کرد: راه اندازی نهصت تولید محتوا در خصوص نماز و اهمیت آن و تشویق همگان به حرکت در این مسیر از رویکردهای دیگر این همایش بوده است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه سپاه روح الله استان مرکزی هم در اقامه نماز و هم در برگزاری همایش تخصصی نماز پیشگام بوده است.

 

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه های محتوایی و فاخری تهیه و تولید شده است، بیان کرد: این عملکرد مجموعه سپاه در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه قابل تقدیر است و این مهم باید با جدیت ادامه یابد.

ایثار و از خودگذشتگی شهدا برای نسل جوان تبیین شود

حجت الاسلام «حسین طیبی‌فر»، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان سفر خود به استان مرکزی در دیدار با خانواده های معظم شهدای اراکی، گفت: شهدا خون خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و ما نیز باید پاسدار این خون های بر زمین ریخته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه شهدای انقلاب اسلامی با الگو گیری از مکتب حسینی(ع) گام در مسیر ارزش ها نهادند، افزود: این بزرگ مردان مسیر را به درستی شناختند و با عزم و  اراده الهی در این مسیر گام برداشتند.

 

این مقام مسئول بر تبیین فرهنگ ایثار، رشادت و از خودگذشتگی شهدا برای نسل جوان و نوجوان جامعه امروز تاکید کرد و گفت: باید درباره این از خودگذشتگی و ایثار شهدا سخن گفت تا جوانان امروز بدانند که شهدا با عشق، علم و آگاهی در مسیر الهی گام برداشتند و آسایش و آرامش امروز ما مرهون این ایثار و از خود گذشتگی است.

 

کد خبر 1117434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha