شخصیت‌های سیاسی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت گفتند

مسئولان، شخصیت‌های لشکری و کشوری و نهادهای مختلف کشور با صدور پیام‌های تسلیت جداگانه درگذشت آیت الله مجتهد شبستری عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسئولان، شخصیت‌های لشکری و کشوری و نهادهای مختلف کشور با صدور پیام‌های تسلیت جداگانه درگذشت آیت الله مجتهد شبستری عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.  

پیام تسلیت رئیس دیوان عالی کشور در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری در پیامی نوشت: رحلت عالم عامل حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری که عمر بابرکت خود را در راه تبلیغ اسلام صرف نمود و در سنگرهای مختلف انقلاب (نماینده ولی فقیه در آذربایجان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان مجلس شورای اسلامی و امامت جمعه) حضور فعال داشت را به محضر مقام معظم رهبری، مردم انقلابی آذربایجان، جامعه روحانیت وخانواده معزی عرض تسلیت دارم.

 

آیت الله اختری درگذشت مجتهد شبستری را تسلیت گفت

آیت الله محمد حسن اختری رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در پیام تسلیت خود نوشت: ارتحال عالم و دانشمند فرزانه، وارسته، متواضع و مجاهد و سرباز وفادار و شاگرد حضرت امام خمینی (ره) و یار و یاور مقام معظم رهبری، آیت الله مجتهد شبستری، رییس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) موجب تألم و تأسف و اندوه فراوان شد.

اختری افزود: این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، مردم شریف و ولایتمدار آذربایجان شرقی و بیت مکرم و معزز و بازماندگان و شاگردان آن مرحوم مغفور جنت آشیان از طرف خود و اعضای معزز و بزرگوار شورای عالی اهل بیت (ع) تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

وی در این پیام تصریح کرد: آن عالم مجاهد و عامل فی سبیل الله عمر پر برکت و معنویت خود را در راه نشر معارف اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی ایران و حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه و خدمت به مردم شریف ایران مصروف کرد.

اختری اظهار داشت: آن مرحوم مغفور در تحکیم مبانی و ارزشهای والای انقلاب اسلامی خدمات ارزنده و ماندگار برجای گذاشت و با قبول مسئولیت های خطیر و حساس و تعیین کننده نقش موثر و ارزنده ای به یادگار گذاشت از جمله نمایندگی ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری و ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) را در صفحه زرین و درخشان زندگی خود به یادگار گذاشت که از خداوند متعال مسالت می نمایم ذخیره ای در میزان حسنات وی در روز قیامت گردد.

 

پیام تسلیت رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا 

علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا هم شامگاه چهارشنبه با صدور پیامی افزود: ارتحال ملکوتی عالم ربانی، مفسروفقیه با بصیرت، عالم وارسته آیت الله محسن مجتهد شبستری که در طول عمر بابرکت خود علاوه بر تربیت شاگردان فاضل، در سنگر نمایندگی مردم شریف آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، ونمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه تبریز، در جامعه روحانیت مبارز نیز چراغ راه مردم بصیر بوده و آثار علمی و عملی و تألیفات گرانبهایی از خود به یادگار گذاشت موجب تأسف و تأثر شدید شد.

سعیدی اظهار داشت: اینجانب ضایعه فقدان این ذخیره حوزه علمیه شیعه را به امام زمان (عج) مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه تسلیت عرض نموده و از حضرت ربوبی آرامش ابدی در فردوس برین و حشر با اولیاء، ائمه اطهار و مقربان درگاهش را خواهانم و برای فرزندان و خانواده آن عالم بصیر انقلابی صبر جزیل خواهانم.

 

رییس جمهوری درگذشت آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت

رییس جمهوری با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسالت کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این پیام افزود: رحلت عالم مبارز ‌و انقلابی حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری (قدس سره) عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

رئیسی اظهار داشت: این روحانی مجاهد و انقلابی که از پیشگامان شکل گیری نهضت امام خمینی بود، با حضور موثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه و چند دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و نیز تألیف و نشر کتاب های ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت که همواره در خاطره ها باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد: اینجانب این مصیبت را به مردم استان آذربایجان شرقی، حوزه های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) مسالت دارم.

 

 

قالیباف درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت ‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال روحانی جلیل القدر و مجاهد نستوه آیت الله حاج شیخ محسن مجتهدشبستری یار و همراه خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تألم گردید.
آیت‌الله مجتهد شبستری در طول عمر خویش مخلصانه در ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی اهتمام ورزیدند؛ این عالم بزرگوار که از مبارزان نستوه راه دشوار نهضت پیروزی انقلاب اسلامی بود، متعهدانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌ها و سنگرهای متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام خدمات مخلصانه مبادرت ورزیدند که کارنامه درخشان ایشان در سمت های متعدد از جمله بیش از ۲۰ سال نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امامت ‌جمعه ‌تبریز، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ادوار متعدد و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیانگر توانایی و شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران بویژه مردم شریف آذربایجان شرقی، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

 

ولایتی درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با صدور پیامی، درگذشت آیت الله مجتهد شبستری را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در این پیام گفت: درگذشت عالم دانشمند و فرهیخته، آیت‌الله مجتهد شبستری یار دیرین امام(ره) و رهبری (مدظله العالی) موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

ایشان از شاگردان امام راحل و مبارز دوران انقلاب بودند و در مسئولیت‌های مختلف همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و همچنین تبلیغ و تبیین معارف دینی و تربیت شاگردان همواره‌ منشا آثار ارزشمند و ماندگار بودند.

این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم شریف ایران به خصوص مردم شریف و ولایتمدار آذربایجان شرقی ، حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و شاگردان و بیت مکرم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت می‌ نمایم.
علی اکبر ولایتی

 

 آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اثر سکته در ۸۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم استان آذربایجان شرقی را عهده دار بود.

وی همچنین نماینده ادوار اول تا سوم مجلس خبرگان رهبری و چهار دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 1117449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha