والدین شهید حسین حاجی زادگان بیگدلی مورد استقبال مردم هندیجان قرار گرفتند

مردم هندیجان طی مراسمی از والدین شهید حسین حاجی زادگان بیدگلی که بعد از ۳۳ سال به تازگی شناسایی شده و به عنوان شهید گمنام در این شهرستان مدفون بود، استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید عبدالحمید حسینی» امروز (چهارشنبه ۲۶ آبان) در مراسم استقبال از والدین شهید حسین حاجی زادگان بیدگلی که با حضور گرم و پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان هندیجان و مسئولان برگزار شد اظهار کرد: مردم هندیجان میزبان بسیار خوبی برای شهدای گمنام بوده و هستند و قبور آنها همواره مورد توجه و زیارت و محل طلب حوائج مردم هندیجان بوده است.

 

امام جمعه هندیجان با اشاره به این فراز زیارت وارث «طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم» افزود: وجود شهید یک وجود با برکت و ادامه‌دار است و آثار و برکات شهید با شهادت ختم نمی‌شود بلکه شهید همواره زنده است و وجود او و محل دفن و قبر او همچون چشمه‌ای جوشان به جامعه فیض می‌رساند.

 

 وی خاطر نشان کرد: شهید پاک است و جامعه را پاک می‌کند و هیچ کس مانند شهید نمی‌تواند اینچنین عطر معنویت و پاکیزگی را در جامعه بپراکند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان ادامه داد: لذا امروز می‌بینید که پس از ۳۳ سال باز هم وجود این شهید اینچنین حال و هوای معنوی و پاک به جامعه هندیجان داده و هیچ چیزی جز شهید نمی‌تواند این‌گونه جامعه را مورد پالایش و پاکیزگی فرهنگی و اجتماعی قرار دهد.

 

وی تصریح کرد: اگر این شهدا در این قطعه زمین دفن نمی‌شد این قطعه زمین هم جزئی از این پارک بزرگ بود و چنین قداست و شرافتی نمی‌یافت و این همان معنای حدیث «شرف المکان بالمکین» و مصداق «طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم» است.

 

حسین فرزند حاج قدرت الله دومین شهید خانواده حاجی زادگان بیدگلی، بعد از شهادت برادرش مهدی در عملیات کربلای ۵، با توجه به سن پایین و علیرغم مخالفت‌های بسیار موفق شد در جبهه حضور یابد و بعد از آموزش به جبهه اعزام شد. هشت روز از ورودش به لشکر ۸ نجف اشرف در پادگان انبیا شوشتر گذشته بود که گردان علی بن ابیطالب (ع) به فرماندهی سردار شهید علی آقا اربابی عازم منطقه فاو شد.

 

گردان مردانه جنگید و دفاع کرد، ولی همه شرایط به نفع عراقی‌ها بود و نیروها مجبور به عقب‌نشینی از فاو شدند. پیکر تعدادی از شهدای گردان از جمله شهید حسین حاجی زادگان در منطقه عملیاتی ماند.

 

سال ۹۳ پیکر تعدادی از شهدا تفحص و با عنوان شهید گمنام در شهرهای مختلف به خاک سپرده شد که پیکر شهید حسین و دو شهید دیگر در مزار شهدای گمنام شهر هندیجان استان خوزستان دفن شد.

 

بعد از ۳۳ سال بی خبری و بعد از هفت سال از دفن شهید در هندیجان به عنوان شهید گمنام، با آزمایشات دی ان ای، پیکر حسین حاجی زادگان شناسایی شد.

 

خانواده این شهید در شهرستان آران و بیدگل ساکن هستند.

 

کد خبر 1117483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha