بسته های حمایتی برای رونق خرید کتاب در جامعه مورد توجه قرار گیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث بر لزوم تهیه و تدارک بسته های حمایتی از سوی مسئولان در راستای رونق خرید کتاب در جامعه تأکید کرد.

دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در شرایطی که به خاطر تشدید مشکلات اقتصادی در این سال ها، قدرت خرید مردم از جمله در رابطه با محصولات فرهنگی کاهش محسوسی داشته، این انتظار وجود دارد که مسئولان مربوطه در حوزه کتاب و کتاب خوانی، بسته های حمایتی مناسبی را ویژه خانواده ها تدارک ببینند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث افزود: البته در سال های اخیر اجرای طرح هایی همچون طرح بهاره، تابستانه و ... تا حدودی در راستای افزایش میزان خرید کتاب از سوی خانواده ها مؤثر بوده اما نباید به همین میزان اکتفا کرد و لذا باید با طرح های قوی تر و مفیدتر، زمینه ای فراهم کرد که گرایش به خرید کتاب و به تبع آن رونق کتابخوانی در کشور فراهم شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بر لزوم بهره گیری از ظرفیت عظیم هنر و رسانه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تأکید کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از مؤلفه های قابل توجه در بُعد فرهنگیِ سبک زندگی سالم است که باید این مهم از سوی فعالان رسانه ای و هنرمندان و اقشار تأثیرگذار به عنوان یکی از اولویت ها به درستی دنبال شود.

 

وی بیان داشت: مهم آن است که هر کسی در جامعه چه در مقام مسئول و مدیر و چه غیر آن، نسبت به ترویج فرهنگ کتاب خوانی احساس مسئولیت کند چرا که باید ضرورت این بحث برای همه اعضای جامعه نهادینه شود و در این راستا البته مدیران و مسئولان فرهنگی می بایست بستر و زمینه تحقق این هدف را فراهم نمایند.

 


شفیعی سروستانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مؤثر و خلاقانه شاهد افزایش سرانه مطالعه در جامعه در آینده ای نزدیک باشیم.

کد خبر 1117507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha