لزوم توجه بیش از پیش به فعالیت‌های فرهنگی

خدادادی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به فعالیت‌های فرهنگی گفت: برگزاری جشنواره ها و شعرواره ها نوعی برنامه فرهنگی جهت جذب و تثبیت جوانان است که باید با برنامه‌ریزی مدون بیشتر به آنها پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز در آیین نخستین شعرواره ملی بشردوستی که به میزبانی جمعیت هلال احمر استان خوزستان در سالن اجتماعات شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: ۲۳ شهید دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی به حق عالمانی بودند که به اوج ایمان رسیدند و می‌توانند به عنوان الگوی ازخودگذشتگی و ایثار به جامعه معرفی شوند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: شهید علی لندی نیز در دنیای امروزی توانست با آن اقدام شجاعانه خود، یاد شهدای نوجوان را زنده کند و روشنگر این مسیر مقدس باشد.

 

وی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها و شعرواره ها نوعی برنامه فرهنگی جهت جذب و تثبیت جوانان است که باید با برنامه‌ریزی های مدون بیشتر به آنها پرداخته شود.

 

خدادادی عنوان کرد: این شعرواره با هدف ماندگاری اهداف و رسالت جمعیت هلال احمر در آسمان ادبیات ایران، خلق و تجمیع بانک اشعار بشردوستانه برای امروز و آیندگان با چاپ کتاب آثار برگزیدگان، ترویج فرهنگ و اندیشه‌های انسان دوستانه در جامعه، گسترش عینی نوع دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی در راستای تأثیر در جامعه امروز و نیز تربیت نسل‌ها، توجه به دغدغه‌مندی روز مردم و پرداخت ادبی به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با هدف رفع و تاب آوری در برابر آنها، ترویج آموزه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رسیدن به جامعه‌ای ایمن و افزایش تاب آوری اجتماعی، گسترش فرهنگ از خود گذشتگی با تاسی از فداکاری‌های مدافعین سلامت، کادر درمانی و امدادی، آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)، شهدای مدافع حرم و جنگ تحمیلی، نهادینه کردن انسان دوستی در جامعه با ابزار شعری برنامه‌ریزی و برگزار شد.

 

وی ضمن تقدیر از همکاری دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و آزاد اسلامی واحد دزفول یاد آور شد: ۲ هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این شعرواره ارسال شد که یک هزار و ۱۵۶ اثر به مرحله داوری راه یافت و از این تعداد ۷۰ اثر ارزنده در هر بخش و در نهایت ۱۰ اثر ممتاز انتخاب شد.

 

کد خبر 1117571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha