انتخاب نویسنده و کتاب جوان در دستور کار کتاب سال استان قرار خواهد گرفت

بحرالعلومی گفت: پیشنهاد زیادی در خصوص انتخاب نویسنده و کتاب جوان نیز ارائه شده که این مسئله در دستور کار کتاب سال استان طی سال های آتی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (27 آبان ماه) در مراسم چهارمین دوره انتخاب کتاب سال استان اردبیل در فرهنگسرای بانوان گفت: پیشینیان در کشور ارزش بسیار ویژه ای برای ارائه محتوای کتاب داشتند که سنت حسنه را نقالی خوانی حفظ کرده اند و در ابتدا کتاب شاهنامه مدنظر قرار گرفت و بعدها نیز سایر کتب در قالب این سنت با هدف ارائه محتوای کتب در سراسر کشور رونق داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برپایی این مراسم ادبی به پاس گرامیداشت زحمات نویسندگان، مولفان و مترجمان استان است و معرفی آثار برتر در حوزه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

این مقام مسئول افزود: پیشنهاد زیادی در خصوص انتخاب نویسنده و کتاب جوان نیز ارائه شده که این مسئله در دستور کار کتاب سال استان طی سال های آتی قرار گرفت.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: این طرح می تواند استعدادهای جوان استان را معرفی کند و از نظر کمی و کیفی موجب تشویق نوجوانان و جوانان شود.

 

وی با اشاره به اینکه دغدغه سرانه مطالعه یکی از مهمترین محور فعالیت های حوزه کتاب است، اظهار داشت: البته سرانه مطالعه با شیوع بیماری کرونا و افزایش اوقات فراغت افراد در وضعیت بهتری قرار دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از زحمات تلاشگران عرصه حوزه کتاب به ویژه خدمات ارزنده مدیران حوزه چاپ و انتشارات تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: استان اردبیل در حوزه کتاب حرف های زیادی برای گفتن دارد و برخی از کتاب های معرفی شده در کتاب سال استان شایستگی حضور در عرصه کشوری را دارد.

کد خبر 1117669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha