سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر ایلام در یک نگاه

نخستین روز جشنواره تئاتر استان ایلام، با اجرای دو نمایش و برگزاری کارگاه فرم و بدن و جلسات نقد و بررسی اثر های اجرا شده و برگزاری کارگاه های آموزشی آغاز و امروز نیز با اجرای سه نمایش به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر ایلام از روز گذشته با حضور هنرمندان، مسئولان اجرایی و فرهنگی استان و اجرای دو اثر نمایشی در نماشاخانه استاد علی باسره واقع در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان، آغاز به کار رکد.

 

در روز اول این جشنواره،  اولین اثری که به روی صحنه رفت، نمایش « فعل» نوشته محمد رضایی راد و کارگردانی حمید رضا ارجمندی بود که در این نمایش، شکیلا حاتمی منفرد، فاطمه اسداللهی، الهه کلانتری، کیانا گلپور، فریحا طاهری، امیر عباس زاده، مسعود حیدربیگی، نادر محمدخانی، رضا خیراللهی‌و حمیدرضا ارجمندی نقش آفرینی کردند.

 

بعد از اجرای این نمایش جلسه نقد و بررسی نمایش «فعل» با حضور وحید اسلامی از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان ایلام برگزار شد و نمایش «مکافات» به نویسندگی و کارگردانی «عبدالله عظیم پور» دومین اثری بود که در روز نخست جشنواره به روی صحنه رفت.

در این نمایش، لارا باقری، اسما وحید نیا، ماریا الماسی، محمد طولابی، هادی چراغی، هدا کفاحی، هانی چراغی به ایفای نقش پرداختند.

 

 برگزاری کارگاه تخصصی فرم و بدن با حضور دکتر حامد نصرآبادیان با موضوع آشنایی هنرجویان با سازه بدن در بازیگری و شناخت متافیزیک در فیزیک بازیگری از دیگر برنامه های این جشنواره در روز نخست بود.

 

امروز پنجشنبه ۲۷ آبان این جشنواره در دومین روز خود را با اجرای نمایش « محکوم به رفتن» به نویسندگی و کارگدانی امیر عباس زاده در ساعت ۱۱، نمایش« بهشت حکیم الله» به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی مرجان قاسمی در ساعت ۱۵ و نمایش « مده آ مینا» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر پورقهرمان در ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت.

 

مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره استانی تئاتر ایلام روز جمعه ساعت ۱۰ صبح در سالن سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی با تقدیر از برگزیدگان با رای هیئت داوران متشکل از کوروش زارعی، مالک حدپور سراج و محسن سلیمانی فارسانی  برگزار می شود.

 

برگزیدگان این جشنواره در بخش های کارگردانی نویسندگی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه، موسیقی، طراحی پوستر و بروشور،طراحی نور و طراحی لباس معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه، پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، تکریم کادر بهداشت و درمان، ترویج آداب و رسوم فرهنگی استان ایلام، فرهنگ ایثار و شهادت(ویژه کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام)، مفاهیم دینی، قرآنی و انقلاب اسلامی، تقویت روحیه کار، تلاش و تولید(با توجه به شعار سال 1400-تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از محورهای این جنشواره بوده است.

 

 

 

کد خبر 1117675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha