کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تربیت سربازان  ولایت تلاش کنند

حجت الاسلام رحیمی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای تربیت سربازان ولایت تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام«جعفر رحیمی» در نشست صمیمی با مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان ساوه، ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های این عزیزان در مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاهی برای جذب و آموزش جوانان هستند.


امام جمعه شهرستان ساوه بر فعالیت هر چه بیشتر این مراکز فرهنگی، آموزشی تاکید کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش موثری در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و همچنین حرکت جوانان در مسیر ارزش های دینی و انقلابی و همچنین حرکت در خط ولایت فقیه داشته باشند.


وی به برگزاری دوره های آموزشی، اردوهای فرهنگی و تربیتی و .... در کانون ها اشاره کرد و بیان کرد: تقویت این پایگاه های دینی و فعالیت هر چه بیشتر در این راستا می توانند راهی موثر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان باشد.


 این مقام مسئول با اشاره به زندگی و حیات انسان گفت: انسان نمی میرد بلکه مرگ را می میراند، انسان نمی پوسد بلکه پوست می اندازد از یک داری به دار دیگر می رود.

 

حرکت در مسیر اسلام ، قرآن، فرهنگ دینی و اسلامی را در جامعه پیاده شود


امام جمعه شهرستان ساوه به تفاوت انسان با حیوان اشاره کرد و ادامه داد: فرق انسان با حیوان این است که انسان الهی است، زندگیش الهی است  جان و وجود و بیان و اندیشه اش خدایی است.

 

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به نقش مسئولان در راستای حرکت و هدایت جامعه اشاره کرد و بیان کرد: ما ارشاد می کنیم که بگوییم انسان شما به جایی می رسید که بتوانید خلیفه خدا باشید انسان باید باطن و ظاهرش خدایی باشد.


وی به تلاش و کوشش در راستای هدایت انسان ها تاکید کرد و بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جمعه و جماعت، مسئولان فرهنگی  وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید با حرکت در مسیر اسلام و قرآن، فرهنگ دینی و اسلامی را در جامعه پیاده کنند.

 

نه برنجیم و نه برنجانیم و بلند گوی شیطان نباشیم


 این مقام مسئول با اشاره به خطبه هفتم نهج البلاغه بیان کرد: ما باید مراقب زبان و بیانمان باشیم و در راستای گسترش اهداف دینی و احکام الهی تلاش کنیم و زبان و بیانمان الهی باشد در واقع طوری زندگی و رفتار کنیم که نه برنجیم و نه برنجانیم و بلند گوی شیطان نباشیم  .


 وی با تاکید بر اینکه کانون باید ولایتمدار باشد،گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای تربیت سربازان  ولایت تلاش کنند و در راستای حرکت در مسیر ولایت و انقلاب تلاش کنند.


 امام جمعه شهرستان ساوه اضافه کرد: ما باید ابتدا به خود سازی بپردازیم و تلاش در راستای حرکت جامعه در مسیر انقلاب و بر روی ریل انقلاب را فراموش نکنیم تا قطار انقلاب همواره در مسیر درست حرکت کند.

 

تاکید بر اجرای کارهای فرهنگی اثرگذار در ساوه

 حجت الاسلام رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر انجام کارهای تاثیرگذار و ماندگار در شهرستان ساوه تاکید کرد و اضافه کرد: بیایید دست در دست هم دهیم و یک قدم مهم در راستای جذب جوانان به مساجد برداریم و از راه های مختلف دست جوانان را بگیریم و یک جوان را به هر روشی که میتوانیم مسجدی کنیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت ازدواج جوانان و همچنین فرزند آوری، گفت: مساجد با شناسایی اهالی، آمار ازدواج و تولد ها در محله خود را بدانند و با حضور در منزل افراد تبریک بگویند چرا که این مهم یک کار مهم فرهنگی و فرهنگ سازی است.


وی  به اهمیت توجه به اقشار مختلف جامعه و فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد تاکید کرد و گفت: ائمه جماعت، هیئت امنا و کانون دست در دست هم دهند و در مناسبت های مختلف همسایه های مسجد را دعوت کرده و برنامه های فرهنگی برای آنها برگزار کرده و حتی غذای نذری پخته و در مسجد برنامه برگزار کنند.

امام جمعه ساوه اضافه کرد: طبخ و توزیع نذورات نباید فقط به دهه محرم ختم شود و لازم نیست که تمام شهر را نذری دهیم بلکه خیرین می توانند در مناسبت های مختلف به انجام این امر پرداخته و همسایگان مسجد را در یک محفل کوچک در مسجد دعوت کنند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: کارهای فرهنگی زیادی میتوان برای احیای کارکردهای مساجد انجام داد و این مهم نیازمند هوشیاری و خلاقیت در مسئولان فرهنگی است که با هزینه کم کارهای بزرگ و ماندگار انجام دهند.

کد خبر 1117679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha