تزریق دُز سوم واکسن بیماران خاص در تمامی مراکز واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود

رجبیان گفت: تزریق دُز سوم واکسن ۲۰ هزار بیمار خاص و سخت درمان حوزه تحت پوشش دانشگاه در تمامی مراکز واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود.

به گزارس خبرگزاری شبستان از مشهد، «جواد رجبیان» امروز (۲۷ آبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون دُز سوم بیماران خاص و سخت درمان در تمامی مراکز واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود و دیگر مثل دُزهای اول و دوم نیازی به مراجعه به مراکز منتخبشان نیست، ضمن اینکه با توجه به افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون، دیگر تزریق واکسن کرونا را در مراکز ویژه بیماران خاص نداریم.

 

کارشناس مسئول اداره امور بیماریهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در کنار انجام تزریق دُز سوم واکسن کرونا به بیماران خاص واکسن آنفولانزا هم به این گروه از بیماران تزریق می‌شود که محل تزریق واکسن آنفولانزا به بیماران دیالیزی در مراکز خودشان، به بیماران مبتلا به سرطان و بیماران خاص در بیمارستان ناظران و به بیماران پیوند عضو در بیمارستان منتصریه انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه توصیه اکید ما به بیماران خاص و سخت درمان این است که همانند سایر گروه‌های جامعه فاصله زمانی 14 روزه بین دریافت دو واکسن را لحاظ کنند و تزریق همزمان واکسن‌های کرونا و آنفولانزا را نداشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین بیمارانی که خون و فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند هم باید فاصله زمانی معین را مدنظر قرار دهند و در چنین زمان‌هایی واکسن دریافت نکنند و انجام این کار را به پس از گذشت زمان معین شده موکول کنند.

 

رجبیان بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون سالمندان بالای 60 سال با فاصله 4 ماهه و بیماران خاص و سخت درمان و کادر بهداشت و درمان پس از 6 ماه تزریق می‌شود.

 

وی تأکید کرد: 20 هزار بیمار خاص و سخت درمان در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم که شامل بیماران مبتلا به سرطان، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی‌، MS، پیوند عضو ‌، دیابت، اوتیسم، EB، SMA بوده و این افراد باید پس از گذشت 6 ماه از زمان دریافت دُز دوم واکسن کرونا، برای دریافت دُز سوم به یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

کد خبر 1117683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha