اجرای طرح خوداتکایی دبیرستان‌های شبانه‌روزی نیازمند ۷۱۰ میلیون تومان اعتبار است

واقعی با بیان اینکه طرح خوداتکایی مدارس شبانه روزی در ۴۸ آموزشگاه متوسطه اول و ۲۳ آموزشگاه متوطه دوم در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود، گفت: اجرای کامل طرح در مدارس متوسطه شبانه روزی استان نیازمند ۷۱۰ میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» امروز(27 آبان) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روزی استان به دلیل چند برابر شدن قیمت‌ مواد غذایی، با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار برای تهیه مواد غذایی مواجه هستند، اظهار داشت: اعتبارات فعلی پاسخگوی نیازها نیست و در حال حاضر در این خصوص دچار چالش هستیم.

 

وی گفت: باتوجه به تنگناهای مالی اداره، از هر دانش آموز مقرر شده که بین 400 تا 600 هزار تومان برای یک سال تحصیلی دریافت شود، اما برخی از خانواده ها همین مبلغ را هم ندارند که پرداخت کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت موضوع مهارت آموزی در هنرستان ها به ویژه آموزش یک مهارت به دانش آموزان، افزود: طرح خوداتکایی مدارس شبانه روزی که ناظر بر آموزش دانش آموزان مدارس شبانه روزی در زمینه مشاغل و حرف مورد نیاز خود و جامعه به ویژه جامعه محلی است برنامه ریزی شده است.

 

واقعی به مهمترین اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: تقویت فرهنگ کار، تلاش، تعاون و مسئولیت پذیری، آشنایی و آموزش دانش آموزان در زمینه مشاغل و حرف مورد علاقه آنان، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، ایجاد زمینه برای خود اشتغالی فارغ التحصیلان مدارس شبانه روزی و استفاده از درآمدهای حاصل از اجرای طرح های خوداتکایی برای ارتقای سطح کیفی و کمی امور آموزشی و رفاهی مدارس شبانه روزی از جمله اهداف این طرح است.

 

وی با بیان اینکه گروه های هدف این طرح دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری دبیرستان های شبانه روزی عادی و نمونه دولتی است، گفت: در این طرح برای هر دانش آموز حداکثر سه روز در هفته به مدت 6 ساعت به صورت فوق برنامه حداکثر تا 120 ساعت در سال پیش بینی شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 9 هزار و ۱۴۳ دانش‌آموز دختر و پسر دبیرستان‌های شبانه‌روزی تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

 

واقعی با بیان اینکه محتوای طرح های خوداتکایی در چهار خوشه «خدمات، صنعت، فرهنگ و کشاورزی» با توجه به شرایط و ویژگی های اقلیمی و جغرافیایی و فرهنگی مناطق، نیاز بازار کار، علایق دانش آموزان و نیز امکانات و تجهیزات مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد، گفت: 90 درصد دبیرستان های شبانه روزی متوسطه اول و 50 درصد دبیرستان های شبانه روزی متوسطه دوم تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در 48 آموزشگاه متوسطه اول و 23 آموزشگاه متوطه دوم اجرایی می شود، گفت: اجرای کامل طرح در مدارس متوسطه مورد نظر استان نیازمند 710 میلیون تومان اعتبار است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: انتظار می رود که با همکاری مسئولان، دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان بتوانند در قالب این طرح از ظرفیت آموزشی و تجهیزاتی مراکز فنی و حرفه ای به صورت رایگان استفاده کنند.

 

واقعی از جهاد کشاورزی خواست تا در خصوص استفاده دانش آموزان از ظرفیت ها و امکانات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در جهت تولید محصولات ارگانیک به صورت رایگان همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی افزود: ادارات و نهادهای دولتی هم در راستای ایجاد انگیزه در دانش اموزان، محصولات تولیدی آنها را خریداری کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از طرح «آشتی با آموزش» در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تدبیر شده است.

 

واقعی با گلایه از بی توجهی شهردار سابق بیرجند به جلسات شورای آموزش و پرورش استان، گفت: تنها شهرداری در کشور در چند سال گذشته همکاری با آموزش‌وپرورش نکرده شهرداری بیرجند بوده‌است که امید است شهردار جدید با توجه به رویکرد مثبتی که نسبت به حوزه فرهنگ دارد، همکاری بهتری با آموزش و پرورش داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1117689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha