تمرکز دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی

ميركاظمي به تمرکز دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: به پتانسیل های اقتصادی استان ها و ایجاد بهره وری و توسعه بنگاه های اقتصادی توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سفر یکروزه به استان زنجان در جمع معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان عنوان کرد: تمرکز دولت به تحقق ۸ درصدی رشد اقتصادی است.

 


سید مسعود میرکاظمی بر ضرورت توجه به پتانسیل های اقتصادی استان ها و ایجاد بهره وری و توسعه بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور بایستی شکاف بین منابع و مصارف دولت به حداقل رسیده و مدیران ملی و استانی در کاهش هزینه ها و افزایش درامدهای حاصله پاسخگو باشند.

 


به گفته وی، با وجود ذخایر طبیعی غنی در کشور متاسفانه شاهد کاهش سطح درامد خانوار و نبود انگیزه برای سرمایه گذاری می باشیم که با برنامه ریزی انجام گرفته و برگزاری جلسات ستاد بودجه در آینده نزدیک، شاهد تحرک و تعییر ریل اقتصادی بسمت دولت اقتصاد محور و برنامه محور خواهیم بود.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد صندوق سرمایه گذاری در استان ها و تفویض اختیار به استانداران در تجهیز منابع از محل فروش فضای های مازاد اداری و درآمدهای مالیاتی در جهت ایجاد بهروری و توسعه بنگاه های اقتصادی در استان ها، از اقدامات مهم دولت می باشد که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

 


به گفته میرکاظمی، از ویژگی های بارز بودجه ۱۴۰۱، مقداری غیر متمرکز، ساده، قابل فهم و هدفمند که اهداف کلان کشور را پشتیبانی می کند.

 


وی افزود: مدیران استانی بایستی نگرش ملی به مباحث توسعه ای داشته باشند و پاسخگوی تحقق اهداف استانی در برش شهرستان و حتی بخش خود در جهت رسیدن به رشد ۸ درصدی باشند.

کد خبر 1117690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha