بروزرسانی کتابخانه‌های کلاسی مدارس روستایی و عشایری با کمک دهیاری‌ها

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۵ مدرسه با ۵۸۰ کلاس درس در نقاط روستایی و عشایری استان داریم، گفت: بروزرسانی کتابخانه های کلاسی این مدارس حدود ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که با مساعدت دهیاری ها به راحتی قابل انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «فرشید جعفری» امروز (27 آبان) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتابخوانی دهیاری ها از محل اعتبارات فرهنگی خود به مدارس روستایی و عشایری استان تا سقف 500 هزار تومان برای تجهیز کتابخانه مدرسه آن روستا اختصاص دهند، گفت: چنانچه کتابخانه‌های روستایی و عشایری بروزرسانی شوند، دانش‌آموزان می‌توانند بیشتر در زمینه کتاب‌خوانی فعال شوند.

 

وی با اشاره به اینکه هر مدرسه می تواند با یک اعتبار حداقلی 500 هزار تومان به 25 جلد کتاب جدید مجهز می شود، افزود: دهیاری ها از محل اعتبارات فرهنگی خود می توانند این مبلغ را تامین کنند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 195 مدرسه با 580 کلاس درس در نقاط روستایی و عشایری استان داریم، گفت: بروزرسانی کتابخانه های کلاسی این مدارس حدود 290 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که با مساعدت دهیاری ها به راحتی قابل انجام است.

 

همچنین «زهرا زرگری» کارشناس امور شوراهای آموزش‌وپرورش با بیان اینکه طرح آشتی با آموزش در 4 شهرستان بشرویه، سرایان، فردوس و طبس اجرایی شده است، ادامه داد: سال تحصیلی گذشته 88 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این طرح جذب شدند که 85 درصد این ها نمره قبولی را در آزمون پایانی بدست آوردند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل عدم تامین حقوق مشاورین طرح مواجه هستیم، گفت: چنانچه این طرح حمایت شود، می‌توانیم طرح را در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی کنیم.

 

کارشناس امور شوراهای آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه سال گذشته 840 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان داشتیم، گفت: امسال هنوز بررسی ها کامل نشده اما قطعا آمار از این رقم بالاتر خواهد بود که نیازمند اجرای کامل طرح آشتی با آموزش در همه شهرستان ها به خصوص مناطق محروم تر هستیم.

 

 

 

 

کد خبر 1117694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha