کتاب «غرور رهزن دل» در بابلسر رونمایی شد/لزوم توجه جدی مجلس به حوزه فرهنگ و هنر

زارع با بیان اینکه یکصدوبیست و سومین کتاب «محسن طالب نژاد کاسگری»، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ و علوم دینی و قرآنی با عنوان «غرور رهزن دل» در بابلسر رونمایی شد، گفت:اگر مجلس از حوزه فرهنگ و هنر مانند ورزش حمایت کند جان تازه ای به پیکر آن می بخشد.

به گزارش گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(۲۷آبان) در آیین رونمایی از یکصدوبیست و سومین کتاب دکتر «محسن طالب نژاد کاسگری»، نویسنده و پژوهشگر برجسته فرهنگ و علوم دینی و قرآنی با عنوان «غرور رهزن دل» پیرامون مباحث اخلاقی و دینی که در سالن امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های دکتر طالب نژاد در عرصه فرهنگ و علوم قرآنی اظهار کرد: امسال در شرایط کرونایی ۴۶۰ عنوان کتاب بابیش از ۳۲ هزار جلد تیراژ به همت ۲۲۸ ناشر استان روانه بازار نشر شده است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مازندران به حال ناخوش حوزه نشر در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این بخش مهم از فرهنگ با مشکلات اقتصادی جدی مواجه است .

 

 

 

وی به اعتبارات محدود در بخش خرید کتاب اشاره کرد و گفت: امسال اعتبار خرید کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۷۰ میلیون تومان است که جوابگو  انتظارات این حوزه نیست.

 

 


زارع اظهار کرد: اگر  مجلس از حوزه فرهنگ و هنرهم مانند ورزش حمایت کند جان تازه ای به پیکر آن وارد خواهد شد. همچنین کمک های بخش های خصوصی و شهرداری ها به این بخش می تواند راه گشا باشد.

 

 

وی به سرانه پائین مطالعه در کشور اشاره و تصریح کرد: باید  با تغییر رویه نسل جوان و نوجوان را  به مطالعه و کتابخوانی علاقه مند کرد .

 

 

زارع با اشاره به سیاست های حمایتی وزیر فرهنگ وارشاداسلامی ازحوزه چاپ و نشر، گفت: امید است در آینده ای نزدیک با اجرایی شدن این سیاست ها شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

 

 

دبیر بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مازندران یادآورشد: رونمایی از ۲۹ عنوان کتاب ایثار و شهادت، کتاب فرهنگ بومی استان و کتاب علامه «حسن زاده آملی»، نخستین رونمایی از کتاب سال مازندران، رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر حاشیه کتاب یکی از مادران شهدا در کشور و در مازندران، کتاب سربند‌های بی سر از خاطرات ۲۹ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم، تجدید میثاق با شهدا و بزرگداشت ناشران و نویسندگان متوفی، تبیین حیات علمی در حلقه شاگردان علامه طباطبایی؛ با تاکید بر حیات علمی علامه حسن‌زاده آملی و برپایی مراسم اختتامیه جشنواره  های کتاب محور به همراه  همایش تجلیل از ناشران و نویسندگان از جمله برنامه های هففته کتاب در استان است.

کد خبر 1117699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha