همه پتروشیمی‌ها مکلف هستند به استانداردهای اعلامی اداره محیط زیست دست پیدا کنند

سلاجقه با بیان اینکه همه پتروشیمی‌ها مکلف هستند به استانداردهای اعلامی اداره محیط زیست دست پیدا کنند گفت: همچنین در زمینه تصفیه‌خانه و پساب‌ها نیز مجموعه پتروشیمی ماهشهر باید الگوی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی سلاجقه» عصر امروز (پنجشنبه 27 آبان) در جلسه جمع‌بندی بازدید از شهرستان ماهشهر، با اشاره به سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری در بعد محیط زیست و سیاست‌های پانزده‌گانه ایشان اظهار کرد: کشور ایران در تلاش است تا نقش خود را در کاهش تبخیر گازهای گلخانه‌ای ایفا کند.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از کاهش پنج درصدی گازهای گلخانه‌ای ایران بر اساس آموزه‌های دینی و تکالیف حقوقی خبر داد و افزود: با این وجود از بسیاری کشورها جلوتر هستیم و همه صنایع و زیرساخت‌های کشور باید به این سمت حرکت کنند.

 

وی با اشاره به بازدید امروز خود از شهرستان ماهشهر اضافه کرد: ۳۰ درصد آب کشور در خوزستان است و اقتصاد ایران از سوی نفت این استان تأمین می‌شود ولی مردم ماهشهر، اهواز و دیگر شهرهای خوزستان با مشکلاتی در زمینه نفت و آب روبه‌رو هستند.

 

سلاجقه با بیان اینکه باید مشکلات شهرها و آب‌های خوزستان در زمینه آلایندگی خاک و هوای استان رفع شود تصریح کرد: هرچند برخی واحدها اقدامات خوبی را برای تعهد به محیط زیست انجام داده‌اند ولی برخی دیگر هم فرسوده مانده‌اند که باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها با ظرفیت بسیار خوبی کار می‌کنند ولی برخی از آنها باعث بروز آلایندگی شده و یا پساب‌های خود را به دریا رهاسازی می‌کنند ادامه داد: روزی ۲۰ مترمکعب اسید خالص وارد آب این منطقه می‌شود که اصلاً کار پذیرفته‌ای نیست.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پتروشیمی‌هایی که از نظر احداث تصفیه‌خانه‌ها اقدام نکردند باید در یک بازه زمانی مشخص این کار را انجام دهند خاطر نشان کرد: در بحث فلرها اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدوارم هرچه سریع‌تر جمع شوند.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرستان ماهشهر به همه کشور منفعت می‌رساند ولی مردم ماهشهر باید در اولویت اول قرار بگیرند ابراز کرد: معیشت مردم، آبزیان و ماهیگیری، آب، خاک و هوای این مطنقه با مشکل مواجه شده و صنعت موظف است همان‌طور که خرابی ایجاد کرده برای جبران آن هم اقدام کند.

 

سلاجقه یاد آور شد: همه پتروشیمی‌ها مکلف هستند به استانداردهای اعلامی اداره محیط زیست دست پیدا کنند و همچنین در زمینه تصفیه‌خانه و پساب‌ها نیز مجموعه پتروشیمی ماهشهر باید الگوی کشور باشد.

 

کد خبر 1117735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha