الگوی وحی مناسب ترین الگو برای زنان است

افتخاری با بیان اینکه الگوی وحی مناسب ترین الگو برای زنان است گفت: حضرت زهرا (س) یک الگوی والا و متعالی است و تاریخ‌ساز و سرنوشت ساز بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «لاله افتخاری» امروز (پنجشنبه ۲۷ آبان) در پنجمین سمینار تخصصی ملی صدای زن اظهار کرد: در طول تاریخ همیشه زن ها خواسته‌اند صدای خود را به عنوان بخشی از جامعه با همه احساس مسئولیت‌ها و توانایی‌هایی که دارند به گوش جامعه برسانند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه الگو برای زنان در تاریخ وجود دارد افزود: الگوی اول زنی را متصور می‌شود که در منزل است در پس مانده و عقب نگه‌داشته شده و آیه قرآن کریم درباره آن می‌فرماید: آيا كسى [را شريك خدا مى كنند] كه در زر و زيور پرورش يافته و در [هنگام] مجادله بيانش غير روشن است.

 

وی ادامه داد: الگوی دوم زنی را تصور می‌کند که در وسط میدان است، ظاهراً فعال است اما همه چیز دارد به غیر از رسالت زنانه خود؛ همان کاری که فمینیست ها انجام دادند.

 

افتخاری با اشاره به اینکه هویت این زن گم و فطرتش پایمال شده اضافه کرد: درباره این زنان بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند، دست صهیونیست‌ها در کار است و هماهنگ با منافع گروه‌هایی از آقایان پیش می‌رود و می‌خواهد که زن را از لبیک گویی به فطرت درون بیرون بکشد و با ابزار سودجویانه به او نگاه می شود.

 

وی عنوان کرد: الگوی سوم بر اساس الگوی وحی همان است که تربیت شده آن مریم و هاجر هستند، همان‌هایی که تاریخ‌ساز و سرنوشت ساز بودند؛ حضرت زهرا (س) یک الگوی والا و متعالی است.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند مقام حضرت زهرا (س) به گونه ای است که همتای نبوت بوده و این زن در جامعه مهدوی نقش آفرین است و دامان او سرباز حضرت مهدی (عج) را تربیت می‌کند.

 

وی یاد آور شد: صدای زن ها در تاریخ اشتباه شنیده و به ضرر آنها تمام شد؛ صدایی می تواند از زبان مشترک همه مردم دنیا باشد و به دل همه بنشیند که از مکتب وحی بر آمده باشد، در الگوی سوم زنان، زنی است که در عین دانش و توانمندی همسر، دختر، مادر و خواهر است و این صدا و الگو، زن و مرد را همدوش هم در مسیر کمال الی الله می‌بیند.

 

کد خبر 1117738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha