دغدغه های فرهنگی در راس تصمیمات شورای فرهنگ عمومی باشد

حجت الاسلام آقا تهرانی گفت: دغدغه های فرهنگی جامعه با بررسی میدانی در دستور کار و راس تصمیمات شورای فرهنگ عمومی هر منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مرتضی آقا تهرانی« در سفر اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اصفهان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان افزود: شورای فرهنگ عمومی باید بیش از گذشته فعال شود و دستورات جلسات و مصوبات آن در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب به عنوان قرارگاه فرهنگی عمل کند.

 

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دغدغه های فرهنگی جامعه با بررسی میدانی در دستور کار و راس تصمیمات شورای فرهنگ عمومی هر منطقه باشد و نباید موضوعات ساده مورد بررسی و مصوبات ناکارآمد ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای انقلابی در حوزه فرهنگی و مدیریت کشور، خاطرنشان کرد: این نیروهایی با روحیه انقلابی تری نسبت به گذشته در صحنه هستند و همین در صحنه بودن نمود انقلابی گری است.

 

حجت الاسلام با اشاره به آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی اشاره کرد و گفت: آسیب های اجتماعی و مشکلات را باید راهکارهای اساسی مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: بی حجابی یکی از مشکلات امروز جامعه است که باید برنامه ریزی اساسی برای رفع آن انجام و این وضع مدیریت شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش بودجه فرهنگی در برنامه امسال از نیم درصد به نزدیک سه درصد افزایش یافته و این اتفاق سهم مهمی در رفع دغدغه ها و پاسخ به نیازهای این حوزه دارد.

 

*استفاده از ظرفیت های موجود برای رفع نیازهای فرهنگی

 

نماینده مردم اصفهان و عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این ادامه شورای فرهنگ عمومی به ظرفیت های استان اصفهان در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: با وجود پتانسیل اما بسیاری از کارها مغفول مانده است.

«امیرحسین بانکی پور» افزود: باید از ظرفیت های موجود برای رفع نیازهای این استان استفاده و محرومیت زدایی در این بخش انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان قوا همبستگی و همگرایی خوبی نسبت به امور مختلف کشور دارند، خاطرنشان کرد: این هماهنگی و همکاری ها برای رفع مشکلات در بخش های مختلف موثر خواهد بود.

بانکی پور تفکرات غلط ضدفرهنگی حاکم در بخشی از مدیریت کشور را از آسیب های جدی بیان کرد و اذعان داشت: اصلاح چنین نگرشی و هدایت افکار عمومی به سمت اندیشه های ناب اسلامی و انقلابی لازم است.

کد خبر 1117745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha