دو رویداد فرهنگی «توهم بخوان» و «عصری با کتاب» در انزلی برگزار شد

دو رویداد فرهنگی «توهم بخوان» و «عصری با کتاب» به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی توسط گروههای مردم نهاد و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درانزلی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درانزلی، «کبری نورودوست» عصر پنجشنبه،( ۲۷آبان) در حاشیه برنامه «عصری با کتاب» که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ بندرانزلی برگزار شد گفت: در این برنامه ۹ کودک و نوجوان به معرفی کتاب پرداختند و به ۲ نفر که در جشنواره قصه گویی حائز رتبه های برتر شده بودند جوایزی اهداء شد.

 

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ انزلی افزود: «آنیسا خورسندفر» با قصه آدمک برفی به عنوان منتخب استانی بخش کلاسیک بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شد.

 

وی ادامه داد: «هلیا میرزاخانیان» با قصه زال و سیمرغ منتخب نفر اول بخش آیینی سنتی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی بود که از این ۲ نوجوانی در این برنامه تقدیر شد.

 

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری به عنوان متولی امر کودک و نوجوان در طول سال فعالیتهایی با محوریت کتاب برگزار می کند و هرساله در بخش های استانی، ملی و بین المللی جوایزی کسب می کند که در سال جاری نیز «ترنم فتحی نیا» عضو کودک مرکز در بخش بین المللی با عنوان دستهای پاک دیپلم افتخار و نشان طلای جشنواره را دریافت کرد.

 

* برگزاری رويداد فرهنگی « تو هم بخوان »

رويداد فرهنگی «تو هم بخوان» که از سال ۹۶ در انزلی آغاز و با شیوع پاندمی کرونا متوقف شد شامگاه امروز (پنجشنبه، ۲۷ آبان) در عمارت تاریخی گرند هتل انزلی با حضور جمع کثیری از فرهنگ دوستان این شهر برگزار شد.

 

«آرمین صافدل» در این مراسم به فعالیت های فرهنگی انجام شده در فضای مجازی در زمان پاندمی کرونا اشاره کرد و افزود: در این ایام طی فراخونی از مردم خواستیم تا روزگار نوشته های خود را در زمان قرنطینه برای ما ارسال کنند که ۳۶۵ اثر از شهرهای مختلف ایران و کشورهایی نظیر کانادا و فرانسه به دست ما رسید.

 

وی ادامه داد: ۴۰ اثر برگزیده بصورت کتابی با عنوان قرنطینه ۹۸ چاپ و به بازار نشر عرضه شد.

 

 

بنیانگذار رويداد فرهنگی « تو هم بخوان » با بیان اینکه کتابخوانی باید حرکتی جمعی و اجتماعی باشد هدف از برگزاری این رویداد را خوانش کتاب بصورت گروهی و در قالب اجتماعات بزرگ مردمی اعلام کرد.

 

وی تصریح کرد: این رویداد در ۱۶ برنامه ای که در بناهای تاریخی این شهرستان برگزار شد با هدف معرفی و آشنایی مردم با آثار تاریخی این شهر بوده است. این عمارت نیز که یکی از مصادیق چند فرهنگی و قومیتی شهر انزلی است موهبتی برای بندرانزلی محسوب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بعنوان پشتوانه مردمی این آثار برنامه توهم بخوان در این ساختمان قدیمی برگزار شد اظهار داشت: این امر موجب می شود مردم از مجاری قانونی بازسازی این آثار را طلب کنند و بنا در مرحله بهره برداری خردمندانه قرار گیرد .

 

در این رویداد سه داستان از کتاب قرنطینه ۹۸ توسط الهه فلاح با عنوان«هرچه در جستن آنی، آنی »، «عید کووید » به قلم امیر ضیائی خبرنگار جوان انزلی و اثر زینب زاهدی نیز توسط المیرا ستودگان برای حضار قرائت شد و کیمیا کوچکی برای شرکت کنندگان ویولن سل نواخت.

 

 

کد خبر 1117755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha