جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی به یک تحول فرهنگی نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: فعالیت اساسی برای جوانان و نوجوانان انجام نشده است و جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی به یک تحول فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در پنجاه و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی کاشان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: فعالیت اساسی برای جوانان و نوجوانان  انجام نشده است و جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی به یک تحول فرهنگی نیاز دارد.

 

نماینده ولی فیقه در کاشان با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کشور، افزود: عادت به کتاب خوانی همچون سایر امور نیازمند تحول است و اگر چه به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ کتابخوانی در کشورمان رشد بیشتری کرده، اما هنوز به جایگاه ایده‌آل نرسیده است.


آیت الله سلیمانی تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم اعتقادهای دینی را به زبان کودکان و نوجوانان به رشته تحریر در آوریم، در حالی که فرقه ضاله بهاییت کتاب‌هایی را که نتوانسته در ایران چاپ کند با زبانی روان در یکی از کشورهای همسایه منتشر و ترویج می‌کند.


وی با بیان اینکه ضعف‌هایی در گویش و انتقال ارزش‌های اسلامی به نوجوانان و جوانان وجود دارد، افزود: درباره خطبه غدیریه محتوای زیادی چاپ و منتشر شده اما درباره واقعه و ماجرای غدیر کمتر گفته شده است.


آیت‌الله سلیمانی در پایان با اشاره به پایتختی کاشان در حوزه نهج‌البلاغه، تأکید کرد: مسئولان فرهنگی باید رسالت خود را به خوبی در این زمنیه انجام دهند.

 

فرماندار ویژه کاشان هم در این جلسه اولویت‌بندی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان را خواستار شد و گفت: این فعالیت‌ها باید دسته‌بندی و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه زمان‌بندی آنها با یکدیگر متحد شوند.


علی اکبر مرتضایی با اشاره به تدوین برنامه گردشگری شهرستان و ثبت آثار ناملموس فرهنگی کاشان، افزود: این مهم می‌تواند به عنوان یکی از دستورهای کار فرهنگی در شهرستان قلمداد شود.


مرتضایی در ادامه، اظهار داشت: برپایی نمایشگاهای کتاب نباید به یک هفته خاص محدود شود، بلکه این نمایشگاه ها باید در طول سال در کاشان و از طریق حامیان کتاب برگزار شود.


فرماندار ویژه کاشان در پایان تقویت مخزن‌ کتابخانه‌ها و برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی را از جلمه راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد و پرداخت بدهی شهرداری کاشان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را خواستار شد.

کد خبر 1117767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha