نشست هم اندیشی کتابداران  کانون های فهما شهرستان چرداول استان ایلام

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نشست هم اندیشی کتابداران کانون های فهما شهرستان چرداول استان ایلام در کانون شهدای سرابله برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در این نشست در محل کانون شهدای سرابله که پیرامون بحث و بررسی فعالیت های کتابخانه های عمومی کانون های  فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت فعالیت کتابخانه های عمومی در جوار مسجد به نقش و اهمیت فعالیت  این کتابخانه ها در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد پرداخت.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در ادامه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و  کتابخوانی، پرداختن به نیاز های روز جامعه در قالب برنامه های فرهنگی و هنری و مسابقات کتاب و کتابخوانی به ویژه در حوزه های مختلف خانواده، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و پاسخگویی به شبهات دینی را از مهمترین رویکرد برنامه های کتابخانه های عمومی مساجد عنوان کرد.

 

وی در ادامه  با اشاره به  راه اندازی سامانه بچه های مسجد و برگزاری سومین رویداد ملی فهما گفت:  در حوزه کتاب و کتابخوانی در قالب رواق های مختلف فعالیت های  کتابخوانی در نظر گرفته شده است  که امیدواریم کلیه کتابداران و اعضای کتابخانه های نساجد با ورود به این سامانه نسبت به ثبت فعالیت های خود در این سامانه اقدام نمایند.

 

در ادامه این نشست کتابداران و مدیران کانون ها در خصوص فعال سازی کتابخانه های عمومی کانون های مساجد تشویق کتابخوانان به حضور در این کتابخانه، تجهیز کتابخانه ها به کتاب های جدید، و اجرای برنامه های فرهنگی و دعوت و تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در این کتابخانه ها نکاتی بیان کردند.

 

در پایان این نشست نیز مختار فریادی مدیر کانون شهدای سرابله نیز گزارشی از وضعیت کتابخانه شهدای سرابله عنوان کرد.

 

گفتنی است شهرستان چرداول دارای 40  کانون فرهنگی و هنری است.

کد خبر 1117778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha