سازمان بازرسی و دستگاه قضایی مقصران قطعی آب در منجیل را شناسایی کنند

گودرزوند چگینی شناسایی مقصران قطعی چهار روزه آب در منجیل توسط سازمان بازرسی و دستگاه قضایی را خواستار شد و گفت: در صورت تکرار چنین مواردی حتما درخواست تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب گیلان را در دستور کار مجلس قرار می‌دهم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهرداد گودرزوند چگینی» شامگاه پنج شنبه( 27 آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: دولت لایحه‌ای به مجلس در مورد افزایش ارز ترجیحی از هشت و نیم میلیارد دلار به 12 و هفت میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و اختصاص 270 هزار میلیارد ریال در حساب هدفمندی یارانه‌ها از محل تغییر نرخ ارز ارائه داد.

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس با بیان اینکه اصلا نیازی به ارائه این لایحه از سوی دولت نبود و دولت می‌تواند طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده مقدار ارز کالاهای اساسی را افزایش دهد عنوان کرد: مجلس معتقد است همان عدد هشت و نیم میلیارد دلار برای این کار کافی است و دولت به جای این کار باید جلوی بروز فساد در دلار با نرخ چهار هزار و 200 تومانی را بگیرد.

 

گودرزوند چگینی با تاکید بر اینکه مجلس روی حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی حساسیت ویژه‌ای دارد تصریح کرد: به عقیده مجلس همان رقم قبلی دیده شده در لایحه بودجه برای تامین کالاهای اساسی و دارو کفایت می‌کند و در عوض دولت باید در نحوه اختصاص ارز یارانه‌ای دقت و نظارت بیشتری به خرج دهد تا دقیقا به دست مردم برسد و فساد ایجاد نشود.

 

وی موافقت مجلس با اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو و واردات خودرو را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در حال حاضر قیمت و هزینه تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی چندین برابر بالاست اما کیفیت محصول بسیار پایین است در حالی‌که هیچ رقیبی ندارند بنابراین مقرر شد به همان اندازه صادراتی که دارند خودرو وارد کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح وارد کرد افزود: مجددا مجلس اصلاحاتی روی مصوبه انجام داد و گفت اشخاص حقیقی و حقوقی و خودروسازانی که صادرات دارند بتوانند واردات خودرو را انجام دهند و در صورت موافقت شورای نگهبان این انحصار با یک رقابت سالم شکسته می‌شود. 

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس با بیان اینکه در راستای جلوگیری از آسیب به خودروسازان داخلی قرار است خودروهای بالای 15 هزار دلار وارد کشور شود اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که طبق تحقیقات به عمل آمده حدود 20 تا 25 درصد از مردم می‌توانند خودروهای وارداتی بالای 15 هزار دلار را خریداری کنند.

 

گودرزوند چگینی در ادامه به قطعی سه روزه آب شرب در منجیل و مشکلات رودبار و لوشان در همین حوزه اشاره کرد و یادآور شد: باید بپذیریم به شهرستان رودبار از دیرباز تاکنون کم لطفی‌های زیادی شده است و من این را هم در تریبون رسمی مجلس و هم در دیدار با وزرای نیرو گذشته و فعلی مطرح و گلایه کردم.

 

وی محرومیت شهرستان رودبار از آب شرب سالم و بهداشتی را متذکر شد و با تاکید بر اینکه سیستم نگهداری، پیمانکار و کادر مدیریتی آب و فاضلاب این شهرستان بسیار ضعیف است افزود: در مدت اخیر از 15 هزار میلیارد تومانی که در اختیار من بود چهار میلیارد تومانش را به اداره آب و فاضلاب شهرستان اختصاص دادم تا بخشی از شکستگی‌های خطوط اصلاح شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پس از زلزله سال 69 مشکل آب شرب شهرستان رودبار کاملا رها شد تصریح کرد: دیگر خطوط و شبکه انتقال آب شهرستان رودبار ظرفیت جوشکاری و تعمیرات مقطعی را ندارد و حتما باید شبکه اصلاح و عوض شود و تا وقتی که این کار و بهره‌برداری سد دیورش انجام نشود مشکل همچنان ادامه خواهد داشت. 

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس پیشرفت فیزیکی پروژه سد دیورش را در حال حاضر 60 درصد اعلام کرد و با تاکید بر اینکه بخش  تصفیه خانه به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: پیگیری‌های لازم برای اختصاص بودجه را انجام می‌دهم اما کم لطفی‌هایی که به  رودبار شده بیشتر از این‌هاست زیرا حتی یک شهر در این شهرستان وجود ندارد که آب سالم داشته باشد.

 

گودرزوند چگینی ورود سازمان بازرسی و دستگاه قضایی و بررسی علت بروز مشکلات آب شرب منجیل را خواستار شد و با بیان اینکه باید مشخص شود چه کسانی باعث شدند شهر منجیل چهار روز آب نداشته باشد ابراز داشت: پیمانکاری که بابت حفظ و نگهداری از شبکه سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده بایستی پاسخگو باشد که چطور حل مشکل قطعی آب منجیل چهار روز طول کشیده است.

 

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاعات واصله به علت کمبود تجهیزات، اکیپ‌هایی از قزوین برای حل مشکل قطعی آب منجیل ورود کرده‌اند تصریح کرد: چگونه باید باور کنیم هفت شهرستان تجهیزات لازم برای چنین مواردی را نداشته باشند و ما مجبور شویم از قزوین کمک بگیریم در حالی‌که ما برای جلوگیری از قطعی آب مشکل اعتبار نداریم بلکه حرف سر کم‌کاری است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پیمانکار ماهانه بیشتر از 300 میلیون تومان برای نگهداری از شبکه آب دستمزد می‌گیرد عنوان کرد: مگر می‌شود پیمانکار پای کار نباشد در حالی‌که در نقطه به نقطه شهرستان رودبار مشکل آب شرب وجود دارد از طرفی دستگاه قضا و سازمان بازرسی باید تحقیق کنند که مقصر اصلی کیست.

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس اضافه کرد: در صورت تکرار مشکل آب شرب در کل این شهرستان حتما درخواست تحقیق و تفحص از دستگاه‌های آب و فاضلاب گیلان را در دستور کار مجلس قرار خواهم داد زیرا حتی قطع یک دقیقه‌ای آب هم برایم بسیار سنگین است و مقصران نباید فکر کنند که به راحتی از این قضیه می‌گذرم.

 

گودرزوند چگینی عنوان کرد: تا جایی که بتوانم تعامل خواهم کرد تا مشکل آب شرب شهرستان رودبار در داخل استان حل بشود از طرفی مدیریتی که برای آب و فاضلاب شهرستان رودبار تعیین کردند از طریق فراخوان بوده و من انتظار دارم حتما برای بهبود مدیریت آنجا کمک کنند و اینطور نباشد که فردی که نه سابقه و نه توانایی لازم دارد مدیر آب و فاضلاب شهرستان شود.

 

وی انتخاب مدیران توانمند برای شرکت آب و فاضلاب شهرستان رودبار را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و وسعت زیاد شهرستان رودبار انتظارم این است که حتما مدیران توانمند برای این منطقه معرفی شوند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با بیان اینکه هفت میلیارد تومان اعتبار برای روستای خرشک جذب شد اظهار داشت: با تذکری که به وزیر کشور در مورد ساماندهی خانوارهای آسیب دیده از رانش داشتم هیئتی را فرستادند و چند جلسه هم در شهرستان تشکیل شد و قرار است جانمایی خانواده‌ها را انجام دهند.

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس اختصاص دستگاه‌های جدید برای راهداری را هم از دیگر پیگیری‌هایی که انجام شده است اعلام نمود و خاطرنشان کرد: 12 روستای بالای 200 خانوار شهرستان روبار از نعمت گاز بهره‌مند نیستند و با پیگیری‌هایی که کردم قول وزیر برای گازدار کردن چند روستا اخذ شد و از استان گیلان و استاندار هم می‌خواهم که حل مشکل این روستاها را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 1117780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha