کتاب نقشه راه فرهنگی استان اصفهان رونمایی شد

کتاب نقشه راه فرهنگ و هنر استان اصفهان با حضور معاون وزیر و اعضای کمسیون فرهنگی مجلس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حضور معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان توام با اجرای برنامه ها و فعالیت هایی در این عرصه بود که رونمایی از کتاب نقشه راه فرهنگ و هنر استان اصفهان از جمله آن بود.

کتاب نقشه فرهنگ و هنر اصفهان با هدف شناسایی و ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری و هم افزایی در این بخش برای پنج سال تدوین شده که به مرحله اجرا خواهد رسید.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت این شورا برای برنامه ریزی و هدف گذاری های بلند مدت اظهارداشت: اعضای کمسیون فرهنگی مجلس بر روی مصوبات و اقدامات استانی و شهرستانی این شوراها نظارت کنند.

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» افزود: مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها در مرکز استان تجمیع و از بهترین پیشنهادات برای بررسی استانی، کشوری و طرح در کمسیون فرهنگی مجلس استفاده شود.

 

وی به یکی از اقدامات ضروری در حوزه فرهنگ استان اصفهان نامگذاری یک هفته به نام هفته ایثار و شهادت بیان کرد و گفت: 370 شهید در طول یک هفته خاکسپاری شدند و آن 25 تا 30 آبانماه را یک هفته به این عنوان نامگذاری کنند.

 

*توجه به نیازهای فرهنگی کشور

 

استاندار اصفهان در این برنامه با اشاره به نیازهای فرهنگی جامعه و ضرورت توجه به این مقوله مهم خاطرنشان کرد: نیازهای فرهنگی کشور نباید تحت تاثیر مسائل مختلف قرار گیرد و باید تحول جدی در این حوزه ایجاد شود.

سید «رضا مرتضوی« ادامه داد: نیازها و دغدغه های فرهنگی هر منطقه متناسب با استعدادها بررسی شود و امکان برگزاری همایش های فرهنگی در اصفهان با وجود ظرفیت این استان و امکاناتی مثل سالن اجلاس سران فراهم است.

وی به مشکلات اقتصادی و معضلات ناشی از آب اشاره کرد و گفت: همین موضوع آب و اقتصادی مردم بر حوزه فرهنگ نیز اثر گذاشته است.

کد خبر 1117795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha