سبک زندگی غربی در حال گسترش است/ ضرورت گسترش معارف اسلامی در بین جوانان

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: سبک زندگی غربی در کشورمان روبه توسعه و بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی غلبه می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مجتبی آقاتهرانی« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اصفهان به ابعاد سفر به اصفهان و همچنین دغدغه های فرهنگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: فرهنگ ایرانی و اسلامی برای سعادت و خروج از مشکلات ضرورت دارد و باید مبانی دینی در جامعه نهادینه شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: سبک زندگی غربی در کشورمان روبه توسعه و بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی غلبه می یابد و به طوری که در برخی از حوزه ها غرب مدل معاشرت و رفتار را مدیریت کرده و این زیان بار است.

وی ادامه داد: برای این موضوع باید برنامه ریزی و اقدام راهبردی انجام داد که کمسیون فرهنگی و نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی اهتمام خاصی با تصویب قوانین حمایتی داشته اند.

 

حجت الاسلام آقاتهرانی طرح حمایت از خانواده، جمعیت و مدیریت پیام رسان های دیجیتال را از جمله فعالیت های کمسیون فرهنگی برای ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با چالش های کشور بیان کرد و گفت: حمایت از فرزندآوری و ازدواج جوانان بستر را برای رفع مشکلات پیری جمعیت و آسیب های اجتماعی فراهم می کند.

وی با اشاره به طرح صیانت فضای مجازی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با وجود حجمه های زیادی که علیه این تصمیم ایجاد شد اما هدف ساماندهی وضعیت پیام رسان ها است و به دنبال فیلترینگ نیستیم.

 

*ضرورت گسترش معارف اسلامی در بین جوانان

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع محتواهای غیراخلاقی و فریبنده در فضای مجازی و تهدید علیه سلامت اجتماعی جامعه گفت: باید این وضع مدیریت و در طرح صیانت همین مسائل دنبال می شود تا اینکه بتوانیم به سمت ایجاد فضای امن برویم.

وی اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان ما به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وابسته شده اند و وقت زیادی از خود را صرف این حوزه می کنند که انحرافات هم زندگی آنان را تهدید کرده و بید معارف اسلامی در بین این قشر بیش از گذشته توسعه یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اصفهان اشاره کرد و گفت: این کار سبب بازدید و بررسی وضعیت فرهنگی هر استان و کمک به بهبود نیازها و مشکلات خواهد شد.

 

کد خبر 1117884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha