بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا تسریع شود

خلیلیان گفت: در بخش‌هایی از مناطق زلزله‌زده بازسازی‌هایی انجام شده ولی با این وجود در برخی مناطق نیاز است روند کارها تسریع داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (جمعه ۲۸ آبان) در حاشیه بازدید از مناطق آسیب‌دیده زلزله اندیکا و بررسی وضعیت زلزله‌زدگان این شهرستان اظهار کرد: با توجه به زلزله‌ای که در این منطقه به وقوع پیوسته و محرومیتی که این منطقه دارد لازم بود برای انجام برآوردی از پیشرفت کارها حضور داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان افزود: در بخش‌هایی از مناطق زلزله‌زده بازسازی‌هایی انجام شده ولی با این وجود در برخی مناطق نیاز است روند کارها تسریع داده شود.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه در برخی مناطق نیز عشایر ما دست به کار شدند و به کمک دولت آمده‌اند و کار بازسازی را شروع کرده‌اند و این به افزایش سرعت کار کمک می‌کند.

 

خلیلیان ابراز امیدواری کرد به محض اینکه اعتبارات ابلاغ شد بر اساس برآوردی که انجام شده پرداخت خواهد شد ادامه داد: در این مناطق مشکلات و محرومیت‌هایی وجود دارد از جمله مشکل جاده روستایی عالی پیر به شیرکش (از توابع بخش مرکزی اندیکا) که ماشین‌آلات آمده و تا ۴۸ ساعت آینده اصلاح جاده این منطقه انجام خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد کرد: بنیاد مسکن هم اقدامات خود را در سطح اندیکا شروع کرده و در مجموع کارها دارد سرعت پیدا می‌کند.

 

استاندار خوزستان در این سفر یک روزه از نقاط متعدد روستایی و عشایری اندیکا و نقاط کم برخوردار و دورافتاده روستایی سرکشی کرد.

 

وی در جریان بازدیدهای امروز خود روند بازسازی منازل آسیب‌دیده، ترمیم جاده‌های سخت گذر روستایی، خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان از نظر تامین آب، برق، لوازم ضروری و شرایط اسکان زلزله‌زدگان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

 

خلیلیان همچنین ضمن شرکت در نماز جمعه شهر آبژدان از توابع اندیکا در حاشیه برگزاری نماز جمعه در دیداری صمیمانه با جمعی از مردم این شهر پای درد دل آنها نشست.

 

وی در جریان ارزیابی‌های خود در تماس‌های متعدد با مسئولان دستوراتی جهت تدارک و ارسال امکانات بیشتر و رسیدگی به مردم اندیکا صادر کرد.

 

کد خبر 1117895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha