ریزش ۵۴۵ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۵۴۵ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 29 آبان) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 545 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 410 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 806، شستا با 639، شبندر با 336، بورس با 185 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شفن - پتروشيمي فناوران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، ثشاهد - سرمايه‌ گذاري‌ شاهد و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 29 آبان) شاخص کل فرابورس با رشد 6 واحدی در ارتفاع 20 هزار و 249 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، فرابورس - فرابورس ايران، گدنا - تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدك، سپيدار - سپيدار سيستم آسيا، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان در صدر لیست نمادهای پربیننده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 26 آبان) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با رشد 4217 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 412 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصدی به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۴ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۸۶۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸۰۵  واحدی، عدد ۳۸۶ هزار و ۷۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۶۷  واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۳۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۶۹۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 26 آبان نمادهای شستا، شبندر، خبهمن، پاکشو، فارس، نوری و فولاد به ترتیب با 567، 301، 299، 287، 286، 249 و 219 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 26 آبان نمادهای پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، خبهمن - گروه‌بهمن‌، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كدما - معدني‌ دماوند و بركت - گروه دارويي بركت در صدر لیست نمادهای پربینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 26 آبان بورس تهران، نمادهای معاملاتی شفن، شستا، شپدیس، خبهمن، نوری و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس و ومعادن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 26 آبان بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفن(پتروشیمی فناوران) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای انرژی۳، شکربن، آپ و غنوش بود. همچنین نماد معاملاتی شفا(سرمایه گذاری شفادارو ) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سصفها، غشصفا، فنورد و وساخت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۱ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1117929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha