طرح محله اسلامی با محوریت مساجد اجرا می‌شود 

ناصر بهروز گفت: در هفته بسیج آغاز طرح محله اسلامی در دستور کار قرار دارد که با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج و با همراهی ائمه جمعه، جماعات، متنفذین و ظرفیت های مردمی برای حل مشکلات مردم محلات اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز هم زمان با هفته بسیج نشست خبری فرمانده سپاه جیرفت با اصحاب رسانه در محل سپاه شهرستان برگزار شد.

 

«ناصر بهروز» ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا در این نشست، گفت: اصحاب رسانه انتقال دهنده فرهنگ عظیم بسیج هستند.


فرمانده سپاه جیرفت بیان کرد: بسیج به تعبیری معجزه تفکر امام راحل است که در سال ۵۸ به فرمان ایشان تاسیس شد و همیشه در چالش ها و بحران ها در خدمت مردم، نظام و انقلاب بوده است.


وی از بسیج به عنوان بزرگترین و گسترده ترین شبکه مردمی نام برد و افزود: بسیج همواره در بحران ها در کنار مردم، نظام و انقلاب بوده و چالش های عظیمی همچون دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و بخش عظیمی از رزمندگان دفاع مقدس از نیروهای مردمی بسیج بوده است.


بهروز خاطرنشان کرد: بسیج تراز انقلاب است و در گام دوم انقلاب اسلامی در راستای دستیابی به تمدن نوین اسلامی گام بر می دارد.


فرمانده سپاه جیرفت اظهار کرد: بسیج همیشه در بحران ها در خدمت مردم بوده و در حوزه خدمت رسانی به مردم ماموریت های بسیج از تنوع برخور دار است و رسالت آن حفظ کرامت جامعه اسلامی و صیانت از دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است تا بتوانیم زمینه ساز ظهور باشیم.


وی ماموریت های بسیج را در عرصه های گوناگونی همچون اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی و آبرسانی برشمرد و عنوان کرد: بسبج توانست تهدید بحران کرونا را به یک فرصت تبدیل کند.


بهروز اضافه کرد: در حوزه کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی در حوزه بهداشت و درمان، قریب ۶۰ هزار دوز واکسن توسط نیروهای بسیج تزریق شده است.


فرمانده سپاه جیرفت در تشریح برنامه های شاخص هفته بسیج، بیان کرد: برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و دیدار با امام جمعه جیرفت از جمله برنامه های این هفته است.


وی ادامه داد: اعزام گروه های جهادی به روستاهای محروم هدف با رویکرد خدمت رسانی به مردم نیز دردستور کار برنامه های بسیج قرار دارد و یکی از خدمات مدنظر تسریع در امر واکسیناسیون است که با اعزام تیم ها به این مناطق انجام می شود.


بهروز اظهار کرد: تکمیل پروژه های محرومیت زدایی از جمله بهره برداری از مسکن محرومین و آبررسانی به روستاها از سایر برنامه های هفته بسیج ا ست.


فرمانده سپاه جیرفت خاطرنشان کرد: در هفته بسیج آغاز طرح محله اسلامی در دستور کار قرار دارد که با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج و با همراهی ائمه جمعه، جماعات، متنفذین و ظرفیت های مردمی برای حل مشکلات مردم محلات اجرا می شود.


وی افزود: در راستای اجرای طرح محله اسلامی میز خدمت در مساجد راه اندازی می شود تا با حضور مدیران ادارات مشکلات مردم حل شود


بهروز عنوان کرد: ۱۰ طرح آبررسانی به طول ۲۵ هزار متر در ۱۰ روستا بهره برداری می رسد و همچنین عملیات آبررسانی به ۲۵ روستای فاقد آب آشامیدنی بهداشتی به طول ۲۵ کیلومتر نیز آغاز می شود.



فرمانده سپاه جیرفت در خاتمه اجرای سراسری رزمایش اقتدار بسییجیان در سوم آذرماه، برگزاری یادواره های خانگی در خانه یا محله شهید، دیدار با خانواده معظم شهدا، عطر افشانی قبور مطهر شهدا، برپایی جشن ازدواج آسان زوج های جوان، برگزاری مسابقات ورزشی، فعال سازی گشت های محله محور با هدف کاهش جرائم، بهره برداری از ۱۵۵ باب مسکن مددجویی و محرومین را دیگر از برنامه های شاخص هفته بسیج برشمرد.

کد خبر 1117948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha