فعالیت های فرهنگی مساجد با محوریت امام جماعت باشد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل گفت: فعالیت های فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه بسیج و هیئت مذهبی باید با محوریت امام جماعت سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا شود.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در حاشیه بازدید از کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مسجد اولین بنایی است که در اسلام بنا نهاده شد و  از ابتدای ظهور اسلام مرکز عبادت و اجتماعات دینی، سیاسی، اقتصادی و رفع مشکلات و قضاوت و دیگر امور اجتماعی بوده است.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: متأسفانه امروز کارکردهای مسجد در برخی مساجد، محدود به نماز جماعت شده درحالی که زمان پیامبر اکرم(ص) مساجد عملکرد های گوناگون داشته است و در زمان انقلاب اسلامی هم پایگاهی برای اعزام رزمندگان به جبهه ها، کمک به فقرا و مدیریت جنگ بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: مساجد سنگر است و نگهدارنده حکومت دینی است و امامان جماعت و هیئت امنای مسجد باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنند که جوان ها و نوجوانان بیشتری به مسجد ترغیب شوند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: فعالیت های فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه بسیج و هیئت مذهبی باید با محوریت امام جماعت سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی تاکید کرد: امامان جماعت باید خود را با علم روز بیش از پیش تجهیز کنند و اطلاعات خود را همیشه به روز کنند، شیوه های مختلف تبلیغ دین را بشناسند و به کار گیرند و در کنار کارهای فرهنگی، رسیدگی به مشکلات مردم و امور نیکوکارانه را در مسجد راهبری کنند.

 

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه از مجموعه کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان(عج) بازدید کرد و در جریان فعالیت های فرهنگی این کانون قرار گرفت./

کد خبر 1117955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha