تمام امورات باید در سمت و سوی فرهنگ دینی قرار گیرد

حجت‌الاسلام مقدمی با تعریف جامع از مقوله فرهنگ آن را تشکیل دهنده ذهن و رفتار انسان های جامعه و خانواده ها دانست و افزود: باید تمامی امورات ما در سمت و سوی فرهنگ دینی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان ایجرود در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجرود ضمن تسلیت وفات بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت آغاز هفته بسیج با تشریح اصول سبک زندگی اسلامی به بیان مولفه های آن پرداخت.

 

حجت الاسلام مقدمی ضمن تاکید بر اهمیت و درخشش بحث فرهنگ عمومی، فرهنگی دینی و سبک زندگی اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آیاتی از کلام وحی افزود: گام نهادن در راه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و تلاش در این امر ما را در مسیر حق تعالی قرار خواهد داد.

 

وی ضمن تعریف جامع از مقوله فرهنگ آن را تشکیل دهنده ذهن و رفتار انسان های جامعه و خانواده ها دانست و افزود: باید تمامی امورات ما در سمت و سوی فرهنگ دینی قرار گیرد.

 

مقدمی خاطرنشان کرد: اگر سرچشمه اصیل باورها و اعتقادات ما که از قرآن ریشه گرفته است غبارآلود شود باید با فرهنگ اصیل اسلامی غبارزدایی شده و همه مردم و مسئولین باید در این راه مساعدت نمایند.

 

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سبک زندگی غربی و فرهنگی جز فرهنگ دینی و اسلامی در میان خانواده ها نتیجه‌ای غیر از سقوط و گرفتاری نخواهد داشت، گفت: عمر انسان کوتاه و ارزشمند است پس بهتر است با انجام دستورات الهی در مسیر زندگی اسلامی به شکل اصولی قدم برداشته و به سر منزل مقصود که همانا سعادت دنیا و آخرت است دست یابیم.

 

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته کتاب به تشریح فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و اثرات مثبت آن در جامعه خصوصاً در بین جوانان پرداخت و گفت: تلاش شود با برنامه‌های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و تنوع کتاب های گوناگون ضمن گسترش حوزه کتابخانه ها انگیزه خرید کتاب و مطالعه را در جامعه خصوصاً در بین نسل جوان افزایش دهیم تا فرهنگ مطالعه و انس با کتاب در جامعه نهادینه گردد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجرود و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در سخنانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است که تداوم و استمرار آن نیازمند تبیین مسیر و مهندسی این راه روشن در آینده می باشد.

 

احسان پیشکاری خاطرنشان کرد: راهبرد و مسیر حرکت در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری معظم انقلاب به خوبی ترسیم شده است و ایشان لازمه رسیدن به سبک زندگی اسلامی را ایمان داشتن به یک لنگرگاه اعتقادی می‌دانند.

 

وی گفت: بدون شک سلامت معنوی خانواده‌ها با اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی که از اولویت های نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز بوده، با همت تلاشگران حوزه آموزش و فرهنگ نهادینه شده جهش یافته و تحقق خواهد یافت.

 

این مقام مسئول ادامه داد: کتاب یکی از ابزارهای تفکر رشد و پیشرفت انسانی به شمار رفته و نقش بی بدیلی را در ارتقای توسعه فرهنگی هر جامعه ایفاء نموده و سیراب کننده طالبان علم و اندیشه و حقیقت بوده و در سایه آن پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در جامعه محقق خواهد شد، چراکه مطالعه کتاب، پنجره ای به سمت اندیشه ها، تجربه ها، آموخته ها و اندوخته ها می باشد.

 

بخشدار مرکزی و نماینده فرماندار ضمن تسلیت ایام، سبک زندگی اسلامی را از دغدغه های مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام دانست و گفت: با گسترش ارتباطات و فضای مجازی شاهد تاثیرات منفی و نابهنجاری از سایر فرهنگ‌ها بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی هستیم.

 

جعفری افزود: فرهنگ اسلامی ایرانی یکی از غنی ترین فرهنگ ها در سبک زندگی است و همه دستگاه‌های فرهنگی باید با اقدامات تأثیرگذار در حفظ و حراست از سبک زندگی اسلامی تلاش نمایند.

 

وی هفته کتاب را فرصتی بزرگ برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و بر ضرورت و اهتمام ویژه نهادهای فرهنگی بر این امر تأکید کرد.

کد خبر 1117968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha