تعیین مطالبات شهرداری از ارگان های مختلف سبب افزایش سرانه ی درآمدی  می شود

شهرداری زاهدان گفت: تعیین مطالبات شهرداری از ارگان های مختلف و ثبت در سامانه، عامل ‌موثری جهت وصول آنها و افزایش سرانه ی درآمدی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، طی نشستی که با حضور شهردار زاهدان، معاونین، مدیران و مسئولین ذیربط برگزار شد بر لزوم درآمدزایی و وصول مطالبات شهرداری از ارگان ها و دستگاه های مختلف مورد تاکید قرار گرفت
 

محمد امیر براهویی شهردار زاهدان گفت: موضوعات مهمی از جمله مباحث درآمدی در حوزه شهرداری وجود دارد که بایستی سریعا پیگیری لازم جهت تحقق هرچه بهتر آن صورت پذیرد.

 

وی انجام امور مرتبط با بودجه و افزایش حداکثری میزان جذب درآمدها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بدین منظور باید در تمامی حوزه ها پیگیری و مدیریت امور به طرق مقتضی صورت پذیرد تا بتوان به نتایج دلخواه برسیم.

 

شهردار زاهدان با اشاره به مطالبات شهرداری از دستگاههای مختلف بر ضرورت وصول آنها تاکید کرد و افزود: شهرداری زاهدان همانند سایر کلانشهرها مطالبات زیادی از دستگاه های دولتی و غیردولتی دارد که باید جهت وصول و یا تهاتر کردن آنها تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

 

وی گفت: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته جهت تهاتر مطالبات شهرداری؛ باید تمامی مناطق به صورت مضاعف جهت تعیین میزان بدهی دستگاه ها و اعلام آنها اقدام لازم را در اسرع وقت به عمل آورند. ساخت و سازهای جدید دستگاه ها و ادارات و همچنین حق بهره برداری جزء بدهی آنها می باشد که باید این امور با دقت ثبت شوند.

 

براهویی تاکید کرد: باید با حساسیت بالایی به این‌موضوع ورود کنید  و بدهی دستگاه ها اعم از آنهایی که پروانه ساختمانی ندارند یا ملک آنها متعلق به شهرداری می باشد، همچنین حق بهره برداری، پروانه ساختمانی، خرید عرصه و سایر فاکتورهای مربوطه به خوبی مشخص و ثبت شوند تا بتوان نسبت به وصول و یا تهاتر آنها اقدام کرد.

 

شهردار زاهدان از باز شدن سامانه مطالبات در هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به این امر و همچنین قول مساعد مسئولان ذیربط در تهران بایستی در اسرع وقت مطالبات شهرداری زاهدان از تمامی دستگاه ها مشخص تا بتوان آنها را جهت وصول در سامانه مذکور ثبت کرد.

 

وی گفت: وضعیت درآمدی ما درحال حاضر راضی کننده نبوده و با توجه به اعتبارات مورد نیاز جهت انجام پروژه های مختلف در تمامی حوزه ها؛ باید جهت تغییر این شرایط به صورت جهادی وارد عمل شوید.

 

 براهویی تصریح کرد: طی یک برنامه ریزی مناسب باید تعیین میزان بدهی دستگاه ها به صورت برخط و به روز در اولویت امور باشد تا بتوانیم با ثبت آنها در سامانه مطالبات گامی موثر در وصول آنها برداریم.

 

 شهردار زاهدان با اشاره به ضرورت نظارت در امور به ویژه موضوع ساخت و سازها گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و  صدور پروانه های ساختمانی باید با جدیت بررسی و خسارات وارده از این طریق به حداقل ممکن برسد؛ لذا کمیسیون‌های مربوطه باید با قاطعیت در این خصوص اقدام کنند.

 

 در پایان این نشست مقرر شد مدیران مناطق نسبت به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت طرح و جمع بندی نهایی در نشست هفته آینده اقدام کنند. همچنین در این نشست مدیران مناطق طی سخنانی مسائل و مشکلات حوزه تحت امر خود را مطرح و پیشنهاداتی جهت برطرف نمودن هرچه بهتر امور ارائه کردند.

کد خبر 1118002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha