اهمیت بهره ‌برداری از ظرفیت کانون ‌های مساجد در ترویج فرهنگ مطالعه

شريفی بر لزوم بهره گرفتن از ظرفيت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترويج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در محلات و روستاهای چهارمحال و بختیاری تاکيد کرد.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، اظهار داشت: بر لزوم بهره گرفتن از ظرفيت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترويج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در محلات و روستاهای چهارمحال و بختیاری تاکيد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوان توانمند ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: ظرفیت های بالقوه فراوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد نهفته است که باید با بالفعل کردن آنها، در راستای احرای فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، محلات و روستاهای استان اقدام کرد.

 

وی افزود: در طول هفته کتاب، از کتاب نوجوان شهید «علی لندی» رونمایی می شود، هدف از رونمایی این کتاب برداشتن گامی برای الگوسازی از آن شهید برای نوجوانان این مرزوبوم از طریق کتاب است.

 

شریفی تصریح کرد: اهدای کتاب به کتابخانه های مدارس و ادارات، برگزاری نشست کتابخوان و نقد ادبی و معرفی رمان قلب شیشه ای، ۱۰ دقیقه با کتاب ویژه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برپایی میز تازه های نشر در ادارات و برپایی عصر شعر و شب شعر از جمله فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی است.

 

وی، برپایی نمایشگاه کتاب در مناطق زردرنگ، تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و نویسندگان و مروجان کتاب‌خوانی و رونمایی کتاب و برپایی میز مطالعه را از دیگر فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه از کمترین فرصت ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید استفاده کرد، افزود: با برپایی میز مطالعه در ادارات می توان زمان حضور ارباب رجوع را با مطالعه کتاب های مفید غنی کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به اجرای طرح «میز تازه های نشر کتاب» اشاره کرد و گفت: در این طرح به ادارات و سازمان های متقاضی کتب مورد نیاز برای استفاده کردن در این طرح داده می شود تا میز تازه های نشر کتاب در درب ورودی ادارات راه اندازی شود.

 

کد خبر 1118014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha