درگذشت پیشکسوت هنر گوی‌بافی سنتی آران‌ و بیدگل

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آران‌ و بیدگل از درگذشت هنرمند پیشکسوت گوی‌بافی سنتی این شهرستان خبر داد.

سیدحسن چاکری‌ بادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: استاد علی‌اکبر بنایی نوش‌آبادی از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان آران و بیدگل درگذشت.

 

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آران‌وبیدگل افزود: این پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در رشته هنرگوی بافی‌سنتی در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل فعالیت داشت.


چاکری ادامه داد: مرحوم استاد علی‌اکبر بنایی‌ نوش‌آبادی یکی از نام‌آورترین هنرمندان در عرصه هنر گوی‌بافی سنتی شهرستان بود که با آموزش مبانی نظری و فنون علمی این هنر سنتی به نسل جوان، این شعله فروزان را همواره زنده نگه داشته بود و افتخارات ارزشمندی را برای این سرزمین رقم زد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران‌ و بیدگل افزود:  استاد علی‌اکبر بنایی‌نوش‌آبادی یکی از هنرمندان برجسته‌ای بود که در زمان جوانی در جبهه‌های حق علیه باطل به وظیفه خود عمل کرد و پس از پایان جنگ، در خط مقدم حفظ، حراست و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از پیشگامان این عرصه بود.


هنر گوی‌بافی سنتی نوش‌آباد به‌شماره ۲۰۷۱ در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 1118034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha