کتاب پیوند دهنده نسل جوان با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی/ فرهیختگان حوزه کتاب استان به جامعه معرفی شوند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز نیاز داریم با ابزارهای مختلف فرهنگ کتابخوانی در جامعه توسعه یابد، گفت: سرمایه گذاری کردن برای کتاب و ارتباط با کتابخانه ها، بستر ساز توسعه کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز (۲۹ آبان) در دیدار با مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی استان، جمعی از کتابداران، نویسندگان، کارکنان کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و انس با کتاب است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» یادآور شد: مقوله کتاب و کتابخوانی جایگار ارزشمندی در  جامعه و فرهنگ اسلامی دارد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی زمینه ساز رشد و توسعه و رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی با اشاره به پیشینه توانمند و تمدن ایران اسلامی در  عرصه های مختلف، ابراز کرد: کتاب هم حافظ تمدن و هم محصول تمدن است، کتاب می تواند  امام جمعه باشد و  یک نویسنده می تواند با کتاب داشته ها و علم خود را به دیگران عرضه کند و این عرضه علم و دانش آنچنان ارزشمند است که  می تواند در سطح جامعه تاثیرگذار باشد.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه این آثار ماندگار در هر زمانی که مورد توجه پژوهشگران و محققان قرار گیرد، معرف فرهنگ و تمدن است، ابراز کرد: بالاترین فقر برای یک جامعه فقر مادی نیست بلکه فقر فرهنگی است  و بدتر آنجایی است که انسان نیاز به کتاب پیدا نکند و  با کتاب مانوس نباشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه ارتباط با کتاب در جامعه امروز اجتناب ناپذیر و گسست ناپذیر است، افزود: همانطور  که مقام معظم رهبری بیان فرمودند که آنچنان پیشرفت علمی داشته باشیم که دیگران مجبور باشند برای فراگرفتن جدیدترین یافته های علمی، زبان فارسی یاد بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه  یکی زمانی در دانشگاه های شرق و غرب، حاصل اندیشه  علمی ایران اسلامی تدریس می شده است، گفت: نگاه و دیدگاه فرهنگ اسلام درباره کتاب بسیار زیباست و اعجاز دین ما، کتاب قرآن کریم است که لحظه  به لحظه در طول تاریخ و در آینده نیز انسان را مبارزه می طلب و هیچ کسی توانایی هماوردی با قرآن کریم ندارد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه  امروز نیاز داریم با ابزارهای مختلف فرهنگ کتابخوانی در جامعه توسعه یابد، افزود: امروز نیاز داریم که با کتاب مانوس باشیم و برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید تلاش کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه سرمایه گذاری کردن برای کتاب و ارتباط با کتابخانه ها، بستر ساز توسعه کشور است، افزود: اولین اقدام ما در این رابطه نیز باید فرهنگ سازی باشد و رسانه ها نقش مهمی در توسعه، تشویق و ترغیب جامعه در گسترش فرهنگ مطالعه دارند.

 

وی با بیان اینکه خلا ارتباط با کتاب با فضای مجازی پر شده است ولی هیچگاه نمی تواند جای کتاب را بگیرد، تصریح کرد:  امروز نیاز است با فرهنگ سازی، جوانان و نوجوانان ما وقت خود را در کتابخانه ها سپری کنند، کتاب ویژگی های خاصی دارد که قابل مقایسه با فضای مجازی نیست.

 

امام جمعه ایلام با تقدیر از فعالیت های انجام شده در حوزه کتابخوانی، گفت:  زحماتی که انجام شده است قابل تقدیر است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، نویسندگان و صاحبان قلم در استان نیز باید تلاش کنند که متناسب با نیاز جامعه قلم زده و افکار جامعه را اقناع کنند و نویسندگان و فرهیختگان حوزه کتاب استان به جامعه معرفی و از آنان تجلیل و تکریم شود.

 

حجت  الاسلام کریمی تبار گفت: تحلیل و تکریم از شخصیت های فرهنگی و دوستدار کتاب نویسندگان و الگو سازی از چنین شخصیت هایی و زمینه سازی  فروش کتاب و توجه به اقتصاد ناشران می تواند مشوقی برای اهل قلم در راستای تولید محتوای فاخر باشد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جامعه و نسل جوانی  که داریم، باید بر فرهنگ و ارزش های این نسل باید تلاش کرد، ابراز کرد: دشمن تلاش دارد از پیشینه افتخار آمیزی که داریم، جدا کند و فرهنگ ایثار و شهادت و تمدن کهن ایرانی اسلامی ما به نسل جوان منتقل نشود و فرهنگ  منحط خود را جایگزین فرهنگ ارزشی ایرانی و اسلامی کند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بنیان خانواده در غرب فروپاشیده است، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند که ارکان و بنیاد خانواده را دچار آسیب کرده و ما را از فرهنگ غنی اسلامی جدا کنند و کتاب و کتابخوانی می تواند زمینه ساز پیوند نسل جوان با فرهنگ غنی اسلامی باشد.

 

گفتنی است در این دیدار« عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و « سمیه حیدری» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فعالیت و برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی پرداختند.

کد خبر 1118145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha