رشد ۹۲۴ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۹۲۴ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۴ واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 30 آبان) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 924 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 384 واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 578، شفن با 512 و خبهمن با 325 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، خبهمن - گروه‌بهمن‌، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌ خودرو، شفن - پتروشيمي فناوران و ثشاهد - سرمايه‌ گذاري‌ شاهد در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 30 آبان) شاخص کل فرابورس با رشد 17 واحدی در ارتفاع 20 هزار واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، فرابورس - فرابورس ايران، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، گدنا - تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدك، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين و آ س پ - آ.س.پ در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 29 آبان) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 545 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 410 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۲۹۲ واحدی معادل ۱.۹۳ درصدی به یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۵۴  واحدی به ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد با 806، شستا با 639، شبندر با 336، بورس با 185 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شفن - پتروشيمي فناوران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب، ثشاهد - سرمايه‌ گذاري‌ شاهد و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۷۶۸ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۳۴۳ هزار و ۹۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۲۳۶ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۵۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۰۳۸  واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۶۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۲۱۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۸۰۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۴۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۱۴۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۸۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، شستا، پارسان، کچاد و وغدیر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شفن، پترول و انرژی۳، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غسالم(سالمین‌ ) با ۴.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای سنیر، کساپا، خمحور و غپینو بود. همچنین نماد معاملاتی سفار(سیمان‌فارس‌ ) با ۴.۸۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خنصیر، ساراب، پارسان و فروس قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۰۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۲۸ هزار و ۶۱۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1118362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha