نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس و دانشگاه ها

اعلایی گفت: مدیران در نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مماشات نداشته باشند و علاوه بر اصناف و مراکز عرضه بر مدارس و دانشگاه ها هم نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «محمد مهدی اعلایی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان بیان کرد: گزارش ها و  آمارها  از بهبود وضعیت این بیماری در سطح استان حکایت دارد و این روند باید ادامه دار باشد تا به وضعیت مطلوبی در زمینه پیشگیری و درمان دست پیدا کنیم.

 

استاندار قزوین افزود: قزوین آمار مناسبی در زمینه  واکسیناسیون عمومی دارد و از افرادی که موفق به تزریق نشده اند انتظار می رود همراهی لازم را برای تزریق واکسن داشته باشند و توجه کنند که  واکسیناسیون یک مسئله عمومی و بسیار مهم در زمینه پیشگیری است.

 

وی عنوان کرد: مستندات علمی و نظر متخصصان بر فواید واکسن کرونا تاکید دارد و خروجی عملکردها هم موید این موضوع است بنابراین اگر واکسیناسیون منجر به نجات حتی یک نفر شود ارزشمند است و باید انجام شود.

 

اعلایی با اشاره به برنامه ریزی در زمینه واکسیناسیون، افزود: گزارش های آماری در خصوص واکسیناسیون، به طور کامل هدف و محور نقاط آسیب پذیر را مشخص کرده است بنایراین مدیران و فرمانداران باید جدیت و همت بیشتری داشته باشند تا تزریق واکسن به عدد مطلوب خود در سطح استان برسد.

 

وی خطاب به مدیران دستگاه های استانی گفت: در نظارت بر رعایت دستورالعمل ها مماشات نداشته باشید و علاوه بر اصناف و مراکز عرضه بر مدارس و دانشگاه ها هم نظارت شود.

 

استاندار قزوین با بیان اینکه باید تمام تصمیمات ما با یکدیگر همخوانی و همگرایی داشته باشد، تأکید کرد:  باید بازگشایی ها با ممنوعیت های کرونایی همخوانی داشته باشد تا مردم دچار تناقض و سردرگمی نشوند.

 

وی خاطر نشان کرد: مدیران به عنوان مسئول باید سناریویی را در نظر بگیرند و برای تأمین ذخایر دارویی و نیروی انسانی در حوزه درمان و کاهش فشار کادر درمانی اقدام شود.

 

اعلایی یادآور شد: در اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا که پایلوت هستیم فعلا توفیق نداشته ایم و اگر تنگناهایی وجود دارد باید آنها را شناسایی کرده و در سطح ملی پیگیری کنیم.

کد خبر 1118363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha