دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم برگ برنده ایران در مذاکرات/برگزاری  مراسم ترحیم آیت الله مجتهد شبستری در تهران

سفر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به ایران، برگزاری مراسم ترحیم آیت الله مجتهد شبستری در تهران، دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم برگ برنده ایران در مذاکرات، ایران در مذاکرات وین به دنبال حل مسئله است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سفر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به ایران، برگزاری  مراسم ترحیم آیت الله مجتهد شبستری در تهران، دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم برگ برنده ایران در مذاکرات، ایران در مذاکرات وین به دنبال حل مسئله است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۳۰ آبان است.

مراسم ترحیم آیت الله مجتهد شبستری در تهران برگزار می‌شود

مراسم ترحیم مرحوم آیت الله محسن مجتهد شبستری از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح دوشنبه اول آذرماه در مهدیه تهران برگزار می‌شود.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری، زمان بزرگداشت این فقیه مجاهد را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تسلیت رحلت فقیه مجاهد و عالم ولایتمدار؛ مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محسن مجتهد شبستری به محضر مقام معظم رهبری، علمای اعلام، فضلای حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید، به اطلاع امت انقلابی و شیفتگان و ارادتمندان آن مرحوم می‌رساند مراسم ترحیم و بزرگداشت ایشان صبح روز دوشنبه اول آذرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ الی۱۲صبح در مهدیه تهران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منعقد می‌گردد.

حضور روحانیت انقلابی و آحاد برادران دینی و علاقمندان و شاگردان آیت الله مجتهد شبستری، موجب تعظیم شعائر اسلامی و ارج نهادن به ساحت علم و فضیلت و تسلی بیت شریف ایشان می‌باشد.

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید دنباله رو باشد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری به اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن با استفاده از تفکر انقلابی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در دوره جدید ریل عوض کند، وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند تفکر انقلابی این مسئله پیش نیازهایی دارد که پیش نیاز این کار شبانه روزی است.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش نیاز این مسئله این است که همه رفتارها و جلسات و همه مصوبات شورا یک پیوست داشته باشد. در این پیوست آمده باشد که این مصوبه با رویکرد انقلابی چه تناسبی دارد و به چه مقدار می تواند در مقابل هجمه سنگین دشمن مقاومت کند.

 

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به روز باشد و نباید دنباله رو و تابع باشد. مقام معظم رهبری از شورا گلایه داشت که امیدواریم این دوره این گلایه مرتفع شود.

 

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شورا باید به نحوی رفتار کند که دستگاه های دیگر را درگیر مسایل خودش کند. صدا و سیما، سازمان تبلیغات، رسانه ها و دستگاه ها و دفتر تبلیغات را باید درگیر کند، در حوزه فرهنگ همه مسئول هستند و دستگاهی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که نقشی ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: حرمت امامزاده را باید متولی اش نگه دارد و این شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید حرمت حوزه فرهنگ را نگه دارد و بقیه را دنبال خودش کشاند.

 

سفر هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به ایران

هیات اقتصادی جمهوری آذربایجان به سرپرستی معاون نخست وزیر این کشور امروز به ایران سفر می کند. در جریان این سفر شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان، که ریاست آذربایجانی کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی آذربایجان و ایران را بر عهده دارد، با وزرای امور خارجه، نفت و راه و شهرسازی دیدار می‌کند.

 

هیات اعزامی آذربایجان در این سفر با مقامات کشورمان همکاری‌های متقابل دو کشور را بررسی خواهند کرد.

 

دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم برگ برنده ایران در مذاکرات

قاسم حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روند مذاکرات هسته ای و موضوع برجام در دولت سیزدهم گفت: یک تحول آشکار در دولت جدید دیده می شود و آن این است که دیپلماسی ما امروز دیپلماسی متوازن است و اگر در گذشته عمده تمرکز دستگاه دیپلماسی برای تعامل با کشورهای غربی و حل مشکلات اقتصادی جامعه و برون رفت از تحریم های آمریکا بود که در عمل نیز عایدی قابل ملاحظه ای نداشت امروز این دیپلماسی متوازن با توجه به ظرفیت های شرق و کشورهای منطقه و همسایه به مذاکره با کشورهای غربی می پردازد.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین افزود: این دیپلماسی متوازن برگ های بازی و برنده برای مذاکره کنندگان ما را فوق العاده افزایش می دهد و طبیعی است این موضوع از چشم مذاکره کنندگان غربی نیز دور نمی ماند.

 

وی گفت: یعنی تمام روانی و واقعی که دست جمهوری اسلامی را پرتر می کند و دست برتر را به دست نظام اسلامی می دهد و آنها این موضوع را می دانند و طبیعی است به همین نسبت با توجه به این موضوع و  ایستادگی و مقاومت که از ما ملت ایران می بینیم، مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی نیز بر همین مقاومت و ایستادگی تاکید کردند زیاده طلبی کشورهای غربی کمتر می شود.

 

وی گفت: نکته مهم این است که در عرصه تبلیغات و رسانه ما شاهد نوعی پررویی از طرف رسانه های غربی و برخی هواداران آنها در داخل هستیم و می بینیم که دقیقا صحنه مذاکرات را برای افکار عمومی به صورت معکوس تفسیر می کنند به این معنا که همچنان به شکلی تبلیغ می کنند که دست برتر مذاکرات در دست آمریکایی ها و اروپایی ها قرار دارد و آنها محق هستند در حالی که آنها ابتدا از برجام خارج شدند و زیر تعهدات خود زده و به هیچ یک عمل نکرده اند.

 

حبیب زاده خاطرنشان کرد: امروز با تصویر معکوس جمهوری اسلامی را بدهکار می کنند و از جمهوری اسلامی می خواهند که دوباره به آنها امتیاز دهد و عقب نشینی را پیشه کند که انشاءالله این عرصه تبلیغات که یک عرصه دوطرفه نیز محسوب می شود با ورود جوانان در فضای مجازی برای تغییر این صحنه و بازی جدید رسانه ای وارد شده و نتیجه به نفع جمهوری اسلامی تغییر می کند.

 

ایران در مذاکرات وین به دنبال حل مسئله است

حسین نوش آبادی در مورد دور جدید مذاکرات ایران و 1+4 در وین گفت: با توجه به اینکه مذاکرات قبلی فرسایشی بوده است باید یک تحولی صورت گیرد. امیدواریم با ترکیب جدید تیم مذاکره کننده و محتوایی که برای مذاکرات پیش بینی شده است و موضوعاتی که جنبه عملیاتی و اجرایی دارد، شاهد یک حرکت رو به جلو باشیم و در مذاکرات حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران تامین شود.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم در این مذاکرات در راستای حل موانع و رفع مشکلات و لغو تحریم های ناعادلانه گام های جدی تر برداشته شود.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که مذاکره برای حل مسئله است و برای نشست و گفت و گو نیست و حتما باید اقدامات عملی و اجرایی به وجود آید تا اعتماد به وجود بیاید تا ادامه مذاکرات نیز شکل بگیرد.

 

کد خبر 1118367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha