مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی استارتاپ ترمه برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی استارتاپ ترمه به همراه برگزاری نمایشگاه جامع ترمه با حضور داوران و صنعتگران ترمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، اولین رویداد ملی استارتاپی ترمه با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، با حضور 70 نفر از جوانان و نخبگان علاقمند از سراسر کشوربرگزار شد و متقاضیان از مهرماه بعد از گذراندن کارگاه های تخصصی پیش رویداد ایده‌های خود را برای تجاری سازی هرچه بهتر این صنعت به میدان آورده اند که ۳۸ ایده ثبت شد و بعد از داوری اولیه ۱۲ ایده‌ برتر انتخاب شد و تیم سازی انجام گرفت در ادامه با گذراندن سه کارگاه کسب و کار، ایده ها توسط مربیان متبحر و کارآزموده تکمیل شدند.

در اختتامیه رویداد ترمه این ۱۲ تیم ایده‌های خود را در حضور داوران و صنعتگران ترمه مطرح کردند و  نقاط قوت و ضعف آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و از ایده‌های برتر تقدیر شد.

در این رویداد گروه سدار ترمه با عنوان ایده طراحی سه بعدی نقوش ترمه برای استفاده در دکوراسیون داخلی رتبه اول ، گروه ترمیس با عنوان ایده مرکز تخصصی طراحی پارچه، لباس، اکسسوری و صنایع دستی رتبه دوم و گروه ژاوار با عنوان مفهوم نوین ترمه( تلفیق نقوش دوره ساسانی و نقاشی خط در طراحی ترمه) رتبه سوم را کسب کردند.

رویداد ملی استارتاپ ترمه با هدف رفع مشکلات و حمایت از این صنعت و جذب سرمایه گذاران ملی برگزار شد که جوانان و نخبگان علاقمند ایده هایشان را برای تجاری سازی هرچه بهتر این صنعت ارائه کردند.

ترمه پارچه ای نفیس و اصیل با قدمت بیش از 400 سال که به عنوان هدیه ای ارزشمند بین مردم محبوب است. این دست بافته که آمیخته با مذهب، اخلاق و ادب است به همت بافندگان یزدی حفظ شده و در عرصه ی مدرن نیز همچنان می درخشد.

در حاشیه‌ی این رویداد، نمایشگاهی جامع از هفت برند معتبر ترمه دایر شد. در این نمایشگاه ترمه‌های چندصدساله تا طرح‌های امروزی با فعالان صنعتگر این حوزه با هدف احیا و رونق صنعت ترمه بافی به دید عموم گذاشته شد.

کد خبر 1118554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha